Глобални лидер у индустријској логистици и европски лидер у ауто-логистици у стању је да произведени аутомобил упакује и транспортује с једног краја света на други за само 20 дана, што је пре 10 година било незамисливо, јер је ова врста робе недељама путовала бродом из Кине у Европу. Прошле године само на овом послу компанија је зарадила милијарду, а укупан профит био је четири милијарде евра.
Аутомобили, али и други производи и роба превозе се ваздухом, водом и возовима од Португалије до Казахстана, од Шкотске до Русије, из Русије у Француску, Јужну Америку. Пословање у Србији компанија види као велику шансу, јер ретке су земље кроз које пролази шест коридора. Преко Србије би могле бити повезане земље Заједнице независних држава и Блиског истока са Европом.
У Привредној комори Србије не крију одушевљење доласком „GEFCO групе“, саветник председника коморе Вељко Јовановић за Спутњик каже да је долазак оваквих компанија показатељ добре политике за привлачење инвестиција.
„Ови људи су направили јасну рачуницу, они нису дошли због подстицаја или јефтине радне снаге, долазе јер је Србија растуће тржиште, то је важан сигнал. А други је што компанија има врло јасан руски утицај, везана је за руско тржиште, што је такође добро, јер то је сегмент у коме очекујемо раст. Такође, везани су за сектор који има велики удео у нашем извозу, од кога такође очекујемо много, мислим наравно на ’Фијат‘, али и произвођаче делова који би требало да нађу своје место на руском тржишту“, каже Јовановић.
Поред друмског превоза камионима од фабрике до дилера, компанија је специјализована за превоз робе железницом на целом простору бившег СССР-а, јер је прилагођена ширини колосека, на том простору остварује озбиљан профит. Пословање у Русији тренутно је отежано, каже председник управног одбора групе Лук Надал. Разлог нису санкције, већ цео економски контекст, имамо значајно учешће у аутомобилској индустрији у Русији и превазилазимо проблеме, каже Надал за Спутњик.
„Донели смо одлуку да се развијамо и у другим гранама. Сигуран сам да ће доћи до побољшања ситуације у Русији, Русима су потребни аутомобили, ствари ће се променити. Ефекат санкција ће можда бити и такав да ће се развијати руски брендови, да ће се ситуација на њиховом тржишту променити. И у свету су кретања циклична, тако да очекујем да ће се до краја следеће године ситуација поправити. Ми смо у Русији дугорочно, тамо смо већ 10 година, тамо смо да бисмо остали. Тешко је пословати у Русији, али у данашње време свуда је тешко“, каже Надал.
Он додаје да геополитичке тензије смањују културну и економску размену, али да је обавеза компанија као што је „GEFCO група“ да буду спона између земаља и грађана. Зато је компанија и дошла у Србију, у чијој железничкој инфраструктури, коју очекује модернизација, види нове могућности транспорта робе.
Посебни сегменти рада групе су пословање са Царином и пореским службама приликом увоза и извоза из ЕУ у Русију и обрнуто. У Србији не очекују проблеме.
„У Србији затварамо круг пословања, јер сарађује са Русијом, али и са свим земљама Европе. Већ постоји сарадња са компанијама ’Карго Србија‘ и ’Железницама Србије‘, а у плану је партнерство са мањим фирмама које се баве транспортом“, каже Лачезар Рубчев, генерални менаџер компаније за Србију.