00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

У Турској 70 одсто мање српских туриста него раније (аудио)

У Турској 70 одсто мање туриста него раније
Пратите нас
Да бисте могли да комуницирате са великим светским туроператорима, морате да им понудите капацитете за смештај путника, јер велики светски играчи на туристичком небу неће да улазе у нове дестинације ако на њима не могу да направе велики промет, каже за Спутњик Зоран Арсеновић, председник Управног одбора ЈУТА.

Терористички напади у Европи и ванредно стање у Турској, уведено након покушаја државног удара у тој земљи, оптеретили су туристичку индустрију на светском нивоу, а српске туристичке компаније деле судбину иностраних. Зоран Арсеновић, председник Управног одбора Националне асоцијације туристичких агенција Србије (ЈУТА) и представник туристичке агенције „Контики“ у емисији „Енергија Спутњика“ рекао је да су глобална светска превирања и терористички напади ставили туристичку индустрију пред глобални изазов у смислу којим путем ићи даље и како оптимизовати пословање.

Празна плажа у Турској - Sputnik Србија
Немачки туристи неће у Турску

„Турска данас, из угла просечног потрошача, нажалост јесте дестинација која је доживела пад како на глобалном нивоу, тако и у брoју путника из Србије. Ми бележимо пад од 65-70 процената у односу на претходне године када је у Турској током летње сезоне боравило 35.000-40.000 наших грађана. Због лоше ситуације у тој земљи, летовање најчешће отказују породице са децом, а од 15. јула и покушаја пуча у тој земљи нема ни нових резервација, што је много већи проблем него отказивање постојећих“, каже Арсеновић.

Одређени ризик путовања у иностранство последњих месеци ипак не утиче у великој мери на пораст домаћег туризма у Србији, јер како каже Сандра Влатковић, пиар менаџер Туристичке организације Србије, путник који је одлучио да одмор проведе на мору неће променити своју одлуку, већ дестинацију. Оно што је позитивно, каже Влатковићева, јесте да се на домаћим дестинацијама бележи пораст броја домаћих гостију, на чему ТОС годинама интензивно ради.

„Наша идеја је да подигнемо свест домаћих туриста где могу да оду, шта могу да виде, да Србија има велики потенцијал у домаћем туризму и да су се дестинације ’пробудиле‘ широм земље. У том смислу је ТОС интензивирао своје активности, а прошлогодишња кампања ’Моја Србија‘, коју смо наставили и ове године, дала је сјајне резултате, јер се први пут бележи двоцифрени раст домаћих туриста, после осам година континуираног пада“, напомиње Влатковићева.

Римски бунар  у Врњачкој Бањи - Sputnik Србија
Србија има шта да прода саудијском принцу (аудио, фото)

Промоцији домаћег туризма међу српским туристима свакако је помогла и акција ваучера за одмор у Србији ресорног министарства, истиче Влатковићева. Србија континуирано бележи и пораст броја страних туриста, али то, кажу гости „Енергије Спутњика“, није довољно. Зоран Арсеновић напомиње да без озбиљних иностраних туроператора на нашем тржишту нема ни озбиљног туризма.

„Ако желимо јаку експанзију и додатни туристички развој, морамо имати капацитете и инфраструктуру који могу да подрже тај развој. Нажалост, сама туристичка и хотелска привреда се свела на иницијативу малих привредника који имају снагу да креирају одређене смештајне капацитете, али су они лимитирани. Такође, имамо јако мало хотела који имају више од 100-150 соба. Да бисте могли да комуницирате са великим светским туроператорима, морате да им понудите капацитете за смештај путника, јер велики светски играчи на туристичком небу неће да улазе у нове дестинације ако на њима не могу да направе велики промет“, категоричан је Арсеновић. 

Како каже, туристичке агенције у Србији немају довољно средства за промоцију наше земље у иностранству како би привукле стране туристе, па је у том смислу неопходна координисана акција свих релевантних чинилаца, од државних органа, преко туристичких агенција, до авио-компанија. Туризам је, каже Арсеновић, индустрија која расте и има изузетан потенцијал, али је потребно и да релевантне државне институције то препознају и адекватно подрже.     

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала