Суперсонични Ту-160М2 (НАТО кодификација „Блекџек“) представља модернизовану верзију Ту-160 разрађеног још за време СССР-а. Без обзира на то што је конструкцијски Ту-160М2 сличан свом оригиналном моделу, „унутра се налази савршено нова машина“.
Модернизовани авион биће снабдевен најновијим системима обезбеђивања борбене примене, као и најновијим верзијама двоконтурног турбомлазног форсираног мотора (ТРДДФ) НК-32, који је направило предузеће ОКБ „Кузњецов“, пише НИ.
Први лет Ту-160М2 може се очекивати крајем 2018, а 2021. почеће серијска производња. Очекује се да ће ваздушне снаге добити око 50 нових летелица, али се за сада не зна да ли ће се модернизовати оригинални модели Ту-160.
Максимална брзина Ту-160М2 превазилази два маха, а авион може да понесе крстареће ракете великог домета, које се лансирају ван зоне удара ПВО противника. У ту сврху није толико важна стелт технологија, наводи се у тексту.
Истовремено, нови Ту-160М2 неће у потпуности моћи да замени истакнути стратешки бомбардер-носач ракета Ту-95 (НАТО кодификација „Бер“) и његове различите модификације. Највероватније ће у наредним деценијама ове две летелице радити „раме уз раме“, јер нису заменљиве, наводи издање позивајући се на војног експерта у области руског наоружања Мајкла Кофмана.
Пред Ту-95 је велики животни век и он ће највероватније постати главни руски бомбардер у најмање две наредне деценије. Кофман сматра да се тренутно Ту-95 модернизује за пренос ракета „Икс-101“ и „Икс-102“ класе „ваздух-земља“.
Лист наводи да је за ваздушне снаге Русије много важнији борбени капацитет бомбардера, него саме летелице. Стратешке крстареће ракете „Икс-101“, које су користиле ваздушне снаге у сиријским операцијама и „Икс-102“ (са нуклеарном бојевом главом) разрађене су применом стелт технологије. Оне су намењене за инвазију заштићеног ваздушног простора непријатеља и омогућавају бомбардеру да наноси ударе из даљине.