Пројекат НСТЦ, који Путин назива „водећим“, представља копнену и морску мрежу дугу 7.200 километара која обухвата железнички, друмски и водени пут усмерен на смањење трошкова и времена транспорта робе у покушају да се повећа трговина између Русије, Ирана, централне Азије и Индије. То ће повезати јужну Азију за западном и северном Европом.
„Верујемо да је та сарадња у интересу народа Ирана, Аузербејџана и Русије и, наравно, у интересу целог региона“, цитирала је телевизија министра спољних послова Ирана Мохамеда Џавада Зарифа.
Истраживања показују да ће пројекат омогућити исплативију алтернативу морском путу преко Суецког канала.
Траса је тестирана 2014. године када је извршена проба од Мумбаја до Бакуа и од Мумбаја до Астрахана, што указује да би транспортни трошкови могли бити смањени за 2.500 долара на 15 тона терета, наводи телевизија.
Уштеде у времену су још импресивније. На пример, Индија и Русија тренутно користе морске путеве за транспорт робе, а бродовима са робом је потребно око 40 дана да стигну до свог одредишта. НСТЦ ће омогућити да роба од Мумбаја до Санкт Петербурга путује за 14 дана, навела је телевизија саопштење „Руских железница“.
Истраживање које је спровела Асоцијација федерације шпедитера у Индији показало је да ће НСТЦ бити 30 одсто јефтинији и 40 одсто краћи, него постојећи путеви, навео је „Дипломат“ у мају 2015. године.
Тај пројекат представљен је 2000. године када су Русија, Иран и Индија потписале уговор о изградњи пута. Пројекту су се касније прикључили и Белорусија, Јерменија, Казахстан, Киргистан, Оман, Таџикистан, Турска и Украјина.