Нишка група „Ејот“, један од најтраженијих српских џез састава у иностранству, наступиће на главној бини „Нишвила“ са специјалним гостима — Женским хором СКЦ-а Универзитета у Нишу, гудачким квартетом, дувачима из Македоније и Драгомиром Миленковићем Јогом, гитаристом и вођом састава „Хазари“, који је први на овим просторима спојио џез са врлд мјузик елементима ширег подручја Балкана.
Дејан Илић, композитор и пијаниста „Ејота“, рекао је да нису имали много времена да се припреме за свирку на „Нишвилу“, али „играмо на искуство — и нас и гостију“. Он је најавио да у ће у септембру у Чикагу снимити четврти албум, на којем се, као и увек, труде да промене израз.
„То ће бити експеримент и за нас и видећемо докле ћемо стићи“, рекао је Илић.
Вођа „Ејота“ је рекао да припада генерацији која је расла са интернетом, што им је омогућило да представе свој рад ван граница Србије.
„Ејот“ је наступао широм западне и централне Европе, у Русији, на Далеком истоку, победници су такмичења „Мидем оф“ у Кану, а њихова музика је емитована на Би-Би-Сију, „Радију Франс“, „Немачком националном радију“…
„Припадамо генерацији која је расла са интернетом, што нам је омогућило да представимо наш рад ван граница Србије. У Србији не бисмо могли да се бавимо оваквом врстом музике и размишљао сам да идем ван граница, али смо захваљујући интернету пробили западноевропски зид“, каже Илић.
Гост „Ејота“ Драгомир Миленковић Јога рекао је да се са „Хазарима“ 20 година радио на стварању „балканског звука“, што је визионарски посао, али је дошло до замора материјала због чега је распустио групу.
„Штафету предајем ’Ејоту‘ и они треба да терају даље. Они су урадили нешто што је био мој циљ у ’Хазарима‘, јер у Дејановој музици нема ’америчких нота‘. Они свирају своју, стваралачку музику коју бих назвао ’Новом Византијом‘“, додао је он.
Чланови аргентинског „Танго енд џез квартета“ тврде да негују нови прилаз традиционалним танго песмама. Кажу да је основна разлика између два музичка жанра садржана у њиховом имену и импровизацији које у тангу нема. Ту разлику покушавају да премосте тако што на мелодију танга додају комплексне џез ритмове и импровизацију.
„Танго енд џез квартет“ је тренутно на европској турнеји, а током наступа у Француској у септембру снимиће живи це-де.
Као главна звезда треће вечери „Нишвила“ најављен је Бил Еванс, један од „најзначајнијих џез саксофониста на прелазу између два миленијума“. Еванс, који је као двадесетдвогодишњак имао светски деби у групи Мајлса Девиса, може се сматрати пиониром увођења „американе“ у џез израз.
На списку великана џеза са којима је наступао и снимао су и Херби Хенкок, Џон Маклафин, Лес Маккен, Ранди Брекер, Виктор Бејли, Денис Чемберс, као и музичари другачијих стилских опредељења попут Вилија Нелсона, Мика Џегера, Иана Андерсона, Ендија Самерса…