00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Самоуверена Звезда иде у Милано - један Партизан изашао из проблема, други није
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Зашто је чланство Србије у ЕУ немогућа мисија
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Запослени неће новац, неће похвале — хоће...

© Flickr / MattПица
Пица - Sputnik Србија
Пратите нас
У својој књизи „Исплата: Скривена логика која обликује нашу мотивацију“, бихевиорални економиста Ден Арили описао је истраживање које показује да пица ефикасније од новца мотивише раднике да повећају продуктивност.
Храна - Sputnik Србија
Ресторан који служи остатке хране (фото)

Да ли тражите начине да подстакнете своје запослене да покажу боље резултате? Решење за вашу потрагу би могло да буде — пица.

У својој књизи Арили пише о експерименту изведеном у „Интеловој“ фабрици полупроводника у Израелу. За потребе експеримента запослени у фабрици подељени су у четири групе, од којих су три добиле обећање да ће бити награђене уколико успеју да изврше наведене задатке до краја дана.

Члановима прве групе понуђено је 30 долара по особи уколико успеју да изврше задатак.

Другој групи је речено да ће добити похвалу шефа, а члановима треће групе да ће добити ваучере за пицу.

Четврта група била је контролна и обављала је задатке као део својих редовних обавеза.

Резултати истраживања показали су да мала новчана награда најмање мотивише раднике. Група којој је обећан новац повећала је продуктивност за неких 4,9 одсто у односу на контролну групу.

3Д ресторан у Лондону - Sputnik Србија
У Лондону отворен први ресторан где се јела штампају (видео)

Група којој је обећан комплимент повећала је продуктивност за 6,6 одсто, чиме је потврђено да је љубазност потцењена на радном месту.

Међутим, доказано је да је најбољи мотив пица, пошто је група којој су обећани ваучери повећала продуктивност за 6,7 одсто. 

Арили је навео да победнички резултати не произилазе из жеље за пицом. С обзиром да се пице испоручују у куће радника, то би их учинило „јунацима у очима чланова својих породица“, каже он.

Али ко зна, можда је ипак све само због сира и кобасица, или ће истраживачи следећи пут понудити неку већу новчану награду и видети како ће се ствари онда развијати.

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала