У протекле две године, током којих је трајала истрага, истражитељи су прегледали приближно 200 делова олупине, саопштили су у ЈИТ. Такође, испитано је више од 200 сведока.
Истражитељи су навели да је авион оборен противваздушним системом са земље, с обзиром на то да у ваздушном простору места несреће није примећен ниједан други авион. Истражитељи су додали да је ракетни систем „Бук“ оборио авион. Наводно је „Бук“ довезен са „територије Руске Федерације у Украјину“, тврде истражитељи.
Они су додали да је ракетни систем наводно касније враћен у Русију. Територију са које је наводно испаљена ракета контролисале су снаге Донбаса.
„На основу резултата истраге може се закључити да је авион са лета МХ17 оборен 17. јула 2014. ракетом серије 9М38 лансиране системом ’Бук‘ који је довезен са територије Руске Федерације, а након лансирања враћен на територију Русије“, изјавио је директор Управе за националну кривичну истрагу Националне полиције Холандије Вилберт Паулисен.
Група истражитеља верује да ракета није лансирана са територије коју су контролисале украјинске трупе. Међутим, они не могу тачно да именују људе које би окривили за обарање авиона.
Ракетни систем „Бук“ са пратећим возилима касније је виђен у Доњецку, рекао је један од истраживача.
ЈИТ су представили сателитске слике пре и после обарања авиона у периоду од 16. до 21. јула.
Они су додали да имају разговоре између украјинске контроле лета и малезијског авиона са лета МХ17.
Закључци до којих је дошао руски истраживачки тим нису тачни, међутим, ЈИТ их још увек није добио, рекли су истражитељи ЈИТ.
Раније је руски произвођач ракетног система „Бук“ и руско Министарство одбране представило радарске податке из области у близини места несреће.
ЈИТ је саопштио да ће прегледати радарске снимке које је обезбедила Русија.
Истражитељи су изјавили да је током истраге идентификовано стотинак људи који су наводно умешани „на овај или онај начин“ у обарање авиона МХ17. Тим којим руководи Холандија не може да каже да ли су они који су одговорни за обарање авиона радили независно или по нечијем наређењу. Ових сто умешаних особа још увек нису званично идентификовани.
Истражитељи ЈИТ рекли су да још није јасно да ли је обарање било случајно или намерно, али да су „неки од умешаних изненађени оним што се десило“.
Холандски тужитељи званично не повезују обарање авиона МХ17 са акцијама Русије или руских држављана, рекао је шеф истражног тима.
Истрага ЈИТ о обарању МХ17 продужена је до почетка 2018. године.
Авион малезијске авио-компаније на лету МХ17 са 298 путника и чланова посаде срушио се 17. јула 2014. године у источној Украјини на путу из Куала Лумпура за Амстердам. У несрећи није било преживелих. Кијев и народна војска Донбаса окривљују једни друге за обарање авиона.
Већина жртава били су држављани Холандије, па је вођење међународне истраге о инциденту поверено холандском Одбору за безбедност.