У Монголији откривен редак отисак диносауруса

© AP Photo / Mary AltafferРеплика 37-метара високог титаносауруса у америчком Природњачком музеју у Њујорку
Реплика 37-метара високог титаносауруса у америчком Природњачком музеју у Њујорку - Sputnik Србија
У пустињи Гоби пронађен је прастари отисак невероватне дужине од 106 центиметра.
Диносаурус - Sputnik Србија
Руски научници открили нову врсту диносауруса

Фосилизовани отисак стар између 70 и 90 милиона година пронашли су научници са Универзитета Окајама који сарађују са монголским истраживачима.

„То је веома ретко откриће, јер је добро очувани фосилни траг, са отисцима канџи, дужи од једног метра“, наводи се у саопштењу Универзитета, преноси „Интернешенел бизнис тајмс“.

​Отисак је отприлике величине људског торза (106 пута 77 центиметара) и верује се да је припадао дуговратом титаносаурусу.

Титаносауруси су једни од најтежих диносауруса који су ходали Земљом, а процењује да им је маса достизала и до 90 тона. Гипсани калуп скелета титаносауруса изложен је у Америчком природњачком музеју у Њујорку, јер су праве кости сувише тешке.

Тај биљојед био је висок до 4,57 метара, а врат је могао да му досегне и до 15 метара.

Диносаур - Sputnik Србија
Откривен отисак великог диносауруса месождера

Професор палеонтологије на Универзитету Окајама Шинобу Ишигаки изјавио је да тим планира да настави истраживање терена како би пробао да нађе и друге фосиле.

Почетком септембра руски научници открили су остатке огромне животиње у Кемеровској области у Сибиру.

„Специфичне структурне особине овог диносауруса чине да се разликује од својих рођака“, наведено је тада у саопштењу.

„Не можемо да кажемо да је, на пример, овај рептил био чвршћи од осталих, пошто то још не можемо да докажемо“, изјавио је шеф лабораторије за мезозоичке и кенозоичке континенталне екосистеме на Томском државном универзитету Сергеј Лешчински.

Остаци пронађени у Сибиру такође припадају титаносаурусу.