Горностајев каже да је због покушаја западних мејнстрим медија да монополизује информациони медијски простор Русије и Кине веома важно да се сарађује, нарочито у области покривања међународних тема, као и билатералне сарадње и пројеката у економији, култури, образовању, науци и сарадњи региона Русије и Кине.
Он је истакао да новинска агенција „Русија севодња“ већ ради на размени садржаја са водећим кинеским медијима, као што су „Чајна дејли“, агенција „Синхуа“, Кинеска информативна агенција (КИА) и Међународни радио Кине (МРК).
„Закључени су споразуми о партнерству, развијају се заједнички пројекти, укључујући и у савременим мултимедијалним форматима. Ми то изузетно ценимо и отворени смо за даљу сарадњу“, рекао је он.
Он је додао да би било корисно да се створе заједнички медијски производи.
„Већ смо разговарали са представницима агенције ’Синхуа‘ о могућности стварања заједничких вести у енергетском сектору, што је посебно важно због повећања сарадње између наших земаља и компанија у индустрији нафте и гаса. Спремни смо да се вратимо на ту тему“, нагласио је Горностајев. Он је додао да је „Русија севодња“ отворена за сарадњу са другим кинеским медијима.
Заједнички бренд
Директорка руске службе вести Међународног радија Кине Лу Јан истакла је важност стварања заједничког бренда и изразила спремност за проширење сарадње између МРК и агенције „Русија севодња“.
„Можемо да створимо своје брендове… Већ реализујемо бренд. Према речима заменика главног уредника агенције ’Русија севодња‘ неопходно је да се створи нови имиџ како би се привукло што више медија у Русији и Кини. Мислим да је то неопходно. Спремни смо да проширимо подручје наше сарадње“, рекла је она.
Раније током сусрета у октобру генерални директор агенције „Русија севодња“ Дмитриј Кисељов и генерални директор МРК Ван Генјант су говорили о могућности формирања заједничког бренда кинеско-руске медијске сарадње.
Предност емитовања у иностранству
Руководилац информационог сервиса на кинеском језику агенције Спутњик Владимир Павлов изјавио је да вести агенције на страним језицима, а посебно на кинеском језику, имају неколико предности.
Он је истакао да претплатници агенцијског сервиса на страном језику немају потребу да преводе садржај вести. Осим тога, Павлов је истакао да новинари добро владају језиком, често су изворни говорници, имају радно искуство или су студирали у иностранству, имају могућност да интервјуишу представнике разних министарстава и агенција, имају базу извора и могу да остварују контакте са релевантним стручњацима из различитих области.
Руско-кинески форум онлајн медија одржава се у граду Гуангџоу у кинеској провинцији Гуангдонгу 28. и 29. октобра. Организатори форума су агенција Спутњик и новине „Чајна дејли“. Форум се одржава у оквиру програма Године руских и кинеских медија (2016-2017).