„Ратове у Босни и Србији иницирале су Сједињене Америчке Државе да би њима успоставиле и учврстиле НАТО као глобалну офанзивну силу. Разни официјелни псеудослужбени разлози ове ’интервенције‘ били су очито јалово лажни, и временом су и раскринкани као такви“, казао је Расел.
Он је рекао да су „кроз ову нелегалну и неморалну агресију на Балкану, Сједињене Државе ипак постигле свој главни циљ позиционирања НАТО-а тако да сад служи као ударна војна сила на Блиском истоку. Тренутни циљ им је Сирија, која је тек озбиљна грешка“.
Будући да је његова супруга родом са простора бивше Југославије, Расел је у интервјуу анализирао да ли Холивуд Југославију и Србију у својим филмовима углавном приказује као постојбину зликоваца.
„Када је реч о демонизовању Срба, култура САД себе замишља као једину прогресивну моралну снагу у свету. Сваки човек или земља који се противе и одупиру том њиховом изопаченом идеалу жигосани су као неприкосновени непријатељ. Радије него да препусте руковођење своје земље Сједињеним Државама и њеним савезницима, Срби су одлучили да се боре, и ова, по мени оправдана и морално исправна акција, означила их је трајно као неуморне непријатеље државе. Гледајући тренутни амерички хистеричан историјски циљ да Русе и Кинезе означе као нове ’лоше момке‘, мислим да ће Срби у скорије време престати да буду главни избор за холивудске негативце“, казао је Расел.
Дејвид Расел је генијални уметник који је 1983. године радио сториборд за филм „Ратови звезда: Повратак Џедаја“, а касније своје умеће показао и на хитовима као што су „Бетмен“ Тима Бартона, „Терминатор 2“ Џејмса Камерона, Земекисовом „Роџеру Ребиту“, „Мулен ружу“, „Нарнији“ и „Вулверину“, закључно, засад, са новим „Пиратима са Кариба“, чија се премијера очекује 2017. године.
Он поред осталог у интервјуу порталу „Калеидоскоп“ објашњава који су стрип утицаји били пресудни у његовом раду на визуелизацији сториборда за епизоду VI „Ратовa звезда“.
„Уметност покојног Џека Кирбија, драгог пријатеља и ментора чијом заслугом сам ушао у свет уметности, свакако је извршила примарни утицај на мој рад на ’Повратаку Џедаја‘. Његов јединствен осећај приповедања путем слика и њихових композиција био је савршен спој за тај филм, и суштински је утицао на моје креације“, истакао је Расел.
Велики уметник открива који су његови утисци о „Ратовима звезда“ из прве руке.
„Наратив ’Ратова звезда‘ Џорџа и Марше Лукас пун је утицаја од којих се највише истичу Кирбијеве креације попут: доктор Дума (Дарт Вејдер), Дарксајда (други утицај на Вејдера — скривена, зла очинска фигура с измученим херојским сином), Химена (Оби Ван), као и Куросавин филм ’Скривена тврђава‘, чији наратив први филм ’Ратови звезда‘, данас познат као ’Нова нада‘, готово прецизно прати. Изградивши првенствено међузвездани наративни конструкт и кулисе наизглед другог далеког мултиверзума, Џорџ и Марша су били у могућности да створе свет који је умногоме одражавао нашу стварност и свакодневну реалност“, рекао је Расел.
„Истовремено су створили и нову митологију која је имала дубок одјек код публике широм планете. То је било невероватно постигнуће, посебно када се узме у обзир да су многи филмски ствараоци кроз историју покушавали, најчешће неуспешно, да пренесу те универзалне теме које ће тако дубоко ганути свеколики аудиторијум“, истакао је Расел.
Извор: Танјуг