Уљановска фабрика аутомобила (УАЗ) производи теренце од 1955. године. Сада је та фабрика део концерна „Солерс“ и са његових трака годишње силази 105.000 аутомобила.
Међу производима УАЗ-а су војнички џипови, теретна возила 4 пута 4 и комби-возила за непроходне путеве. Та возила су позната широм света, између осталог и у земљама Азијско-пацифичког региона. Мало ко зна да су некада уљановске камионе и комбије куповали — Јапанци, који изгледа, знају све о аутомобилима.
Модерна возила УАЗ-а изгледају много привлачније од својих бруталних „предака“, али нису изгубили своје главне адуте, а то су поузданост и невероватна теренска проходност. УАЗ је привукао велику пажњу дилера на међународном сајму аутомобила у Вијетнаму и ускоро ће испоручивати своје производе у ту земљу.
УАЗ ПИКАП
У многим земљама Азијско-пацифичког региона путеви, благо речено, нису идеални. Али слабо проходни путеви не представљају препреку за возила УАЗ-а, стога је тај регион веома перспективно тржиште. Према речима једног од директора компаније Андреја Дорофејева, УАЗ је започео испоруке аутомобила „УАЗ хантер“ у Кину.
„То је теренско возило 4 пута 4, модернизована верзија чувеног џипа ’УАЗ 469‘, која личи на њега, али само споља. Осим тога, тренутно водимо преговоре о продаји веома удобног џипа ’УАЗ патриот‘ на кинеском тржишту, као и теретно-путничког џипа ’УАЗ пикап‘. Сада је прерано говорити о количинама, али мислим да ћемо испоручивати неколико хиљада возила годишње. Иако се домаћа производња аутомобила развија веома брзо, Кина је ипак дозволила излазак руских возила на њено тржиште, то је веома индикативно“, каже Дорофејев.
УАЗ ПАТРИОТ
Како напомиње, УАЗ је спреман да упозна и друге земље региона са својим производима.
„Веома је интересантно филипинско тржиште, које је тренутно потпуна непознаница за нас. Требало би да проучимо то тржиште и да нађемо нове партнере. Осим тога, имамо одређена пословна искуства са Лаосом и Камбоџом, мада су њихова тржишта много мања од вијетнамског. Не смемо да игноришемо земље у којима се промет одвија десном страном — Малезију, Индонезију…“, објашњава он.
УАЗ ХАНТЕР
Дорофејев додаје да су у току припреме верзије теренаца са десним воланом и да ће ускоро бити понуђене потенцијалним потрошачима у југоисточној Азији.
„Што се тиче Индонезије, у совјетска доба УАЗ је тој азијској земљи испоручио више од 5.000 возила и дан данас тамо има људи који се сећају наших аутомобила“, закључује он.