Наравно, лучки радници су забринути да постоји реална могућност да се у позадини читаве приче вјероватно скривају тајни договори представника државе са купцима, према којима би се исплаћивале велике нелегалне провизије.
Наиме, у први мах радници су исказали негодовање према намјери државе да акције луке прода за цијену која износи свега четвртину номиналне вриједности, услед чега су добили и писмо подршке од колега из Синдиката дизаличара Луке Копар из Словеније, који их увјеравају да уједињени радници могу да спријече штетне продаје. Разлика у цијени је исувише велика па се, по свему судећи, ради о намјерном проузроковању штете држави, грађанима и радницима Луке Бар.
„Мало боља кућа може да буде вреднија од тог износа“, истиче се у писму достављеном медијима из Синдиката дизаличара Луке Копар, уз додатак да је у Словенији Лука Копар такође на удару интереса политичких малверзаната, који у спрези са лобистима разних бјелосвјетских мешетара и грабљивих корпорација креирају околности за продаје које немају економских основа и аргумената. Но, ни ту није крај контроверзи.
Те сумње су додатно подгријане услед околности да је тендерска комисија измијенила тендер расписан одмах након избора, односно 19. октобра, тако што је смањила један од пет критеријума које понуђачи морају да испуне, а према којем понуђач сада мора да докаже да је у посљедњој пословној години остварио укупан промет робе у лукама од најмање 3,5 милиона тона, док је првобитно било предвиђено да обим терета износи пет милиона тона.
На поменута дешавања стигла је реакција и Међународног савјета докера (ИДЦ), који је упутио писмо предсједнику тендерске комисије Бранку Вујовићу и генералном директору Директората за поморски саобраћај Владану Радоњићу и поручио да су измјене тендера за Луку Бар у циљу прилагођавања једном понуђачу недопустиве, непоштене и представљају ударац за транспарентност цијелог процеса приватизације, тврдећи да се читав тендер намјешта за турску компанију „Глобал портс“, која је и власник барског предузећа „Порт оф Адриа“ (некадашњег контејнерског терминала и генералних терета).
„Вјерујемо да та измјена служи да би се уклопио ’Глобал портс‘“, наводи се у писму међународног удружења докера(ИДЦ). У ИДЦ-у, чији је члан Синдикат Луке Бар, такође сматрају да је свака трансакција по цијени нижој од номиналне „чин корупције државних службеника који спроводе приватизације“.
„Нема потребе нагласити како се такав чин може одразити на међународни углед потенцијалног побједника. Забринути смо за докере који су укључени у цео процес, укључујући и Синдикат Луке Бар“, саопштили су том приликом из ИДЦ.
Према ријечима предсједника тендерске комисије Бранка Вујовића за лист „Побједу“, тендерску документацију за приватизацију Луке Бар откупили су „ОТ лоџистик“ из Пољске, „Силос гранари дела Сицилија“ из Италије, „Глобал портс из Турске“ и „Абу Даби портс“ из Уједињених Арапских Емирата.