Ледоломац ког је наручила Федерална агенција за морски и речни превоз почео је да води бродове дуж замрзнутих вода руског севера у фебруару 2016.
Ледоломци Пројекта 21900 М, од којих је водећи „Владивосток“, могу да се пробијају кроз лед дебљине до метар и по. Они су конструисани за многе сврхе у леденим водама, као што су пратња бродова великог капацитета, вуча, гашење пожара на бродовима и објектима на мору, брзи одговор на позиве у помоћ и превоз терета.
Дмитриј Захаров, главни експерт службе за односе са јавношћу Уједињене бродоградилишне корпорације, која је власник Бродоградилишта „Виборг“, рекао је за „Спутњик“ да је „Владивосток“ најмоћнији дизел-електрични ледоломац на свету.
„Изразите карактеристике бродова Пројекта 21900 М, које их одвајају од других дизел-електричних ледоломаца су максимална аутоматизација свих процеса, неограничен простор рада и способност да иду кроз лед дебљине до метар и по. Такође су конструисани да буду што је могуће удобнији за посаду, са пространим кабинама, одвојеним тоалетима и висококвалитетним ентеријером. У Русији до сада није било брода који би могао да се такмичи са ’Владивостоком‘ у смислу удобности“, каже Захаров.
Он је додао да је актуелни транспорт Русије у арктичкој области оживео бродоградилишну индустрију.
„Могло би се рећи да је обнова флоте била изазвана растућом улогом Североисточног пролаза као најкраћег бродског пута између Европе и Азије. Корпорација тренутно гради три нова ледоломца 60МВ управо за ово подручје. Други катализатор је пројекат на Арктику са три нова пловила која се за ту сврху граде у бродоградилишту Арктек Хелсинки. Трећи катализатор је потреба да се повећа војно присуство у региону. Очекује се да бродоградилишта Северозапада изграде читаву флоту специјализованих патролних бродова да би олакшале овај задатак“, објашњава Захаров.
Све у свему, он претпоставља да је Корпорација у стању да благовремено реагује на потребе и владе и приватних компанија, изградњом ледоломаца, услужних бродова и поморске опреме која би одговарала њиховим потребама. И јасно је да Арктик нуди неке заиста добре изгледе за руске бродоградитеље и Русију у целини.