Истраживање је спровео „Државни регионални центар стандардизације, метрологије и истраживања у Краснојарском крају“ (ФБУ „Краснојарски ЦСМ“), а било је подељено у три фазе — у првој етапи производе су тестирали потрошачи, у другој је обављено лабoраторијско испитивање, а у трећој је квалитет оцењивала специјална комисија.
Руске студенткиње су две недеље носиле хулахопке и у специјалне дневникe бележиле предности и мане. Оне су на крају чарапе италијанске производње прогласиле најквалитетнијим.
Међутим, узорци су послати и у истраживачки центар „Краснојарски ЦСМ“, а стручњаци су приликом тестирања узимали у обзир више параметара — отпорност боје на зној, суво трење, прање, проверавали су токсичност и садржај слободног формалдехида, односно давали су суд које су чарапе у складу са технолошким прописима тј. нормама, и националним стандардима.
У последњој етапи производе је проучавала специјална комисија, састављена од експерата. Они су оцењивали изглед и квалитет израде.
Резултат је био следећи — најбољим су проглашене чарапе „Galerie тм Philippe Matignon“ 40 дена, произведене у Србији и „Charme 40 Basic line Pierre Cardin“, произведене у Кини.
Високу позицију заузеле су још једне чарапе српске производње — „Fantastico тм Omsa“ 40 дена.
„Лабoраторијско тестирање и потрошачко испитивање показали су да постоји кршење норми при производњи. Стручњаци наводе да је низак квалитет сировина и шавова у низу образаца, што доводи до брзог пуцања… То је карактеристично не само за јефтиније хулахоп чарапе, већ и за оне познатих брендова. Надамо се да ће наше истраживање помоћи потрошачима у избору квалитетних производа“, рекла је Јана Соколова, водећи инжењер Одељења стандардизације и оцене квалитета ФБУ „Краснојарски ЦСМ“.
У Србији последњих година нагло скачу производња и извоз чарапа, захваљујући томе што су многе стране, пре свега италијанске и немачке фирме отвориле своје погоне у нашој земљи.
Данас је Србија трећи највећи произвођач чарапа у свету и велики извозник овог производа у Русију. Рецимо, хулахоп чарапе су 2014. године биле главни српски извозни производ на руском тржишту.