Своје потписе на документ у којем се налазе две варијанте трасе новог ауто-пута ставили су политички и привредни представници две регије. За њих нема дилеме, најоптималнија траса новог ауто-пута била би Сарајево—Соколац—Зворник—Рума—Београд.
„И стручно технички и економски мислимо да је оправдана изградња управо овом трасом, а посебно мислим да има и политички значај за ове две регије“, каже Споменка Стевановић, посланик у Народној скупштини Републике Српске.
„Варијанта један која би ишла преко Романије, Зворника, Београда је од ове друге варијанте преко Горажда, Вишеграда краћа за 90 километара, терен је неупоредиво бољи, што значи да би изградња била јефтинија“, истакао је Рајко Дукић, председник компаније „Боксит Милићи“.
Осим наведеног, Дрина чини границу са Србијом у дужини од 200 километара, а с обе стране Дрине у дужини од 100 километара нема ауто-путева. Истовремено, у овом делу Српске живи више од 140 хиљада људи, а значајан пројекат би зауставио одлив становништва и поспешио развој регија. Потписници иницијативе очекују подршку влада Српске и Србије.
„Тај пројекат је живот, буквално живот свих ових локалних заједница на истоку, без тог пута ми смо мртви, значи без тог пута, ауто-пута, овај простор ће бити мртав, а мислим да никоме није у интересу да се то деси“, рекао је Мирослав Краљевић, начелник општине Власеница.
Ауто-пут Београд—Сарајево је национални, републички, економски и безбедносни интерес, јединствен је став политичких и привредних субјеката Романије и Бирча.
Извор: РТРС