00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Полетеће млађи „Орао“

© Wikipedia / By Srđan PopovićВојни авион Ј-22 Орао
Војни авион Ј-22 Орао - Sputnik Србија
Пратите нас
У јавности се много говори о набавци шест авиона типа МиГ-29 из Руске Федерације, између осталог и због тога што је реч о необичној донацији Руске Федерације, међутим, Војска Србије истовремено ради на озбиљним дугорочним плановима обнове постојеће флоте.

Иако је одлучено да у ремонт прво уђе школски борбени авион „Галеб“ Г-4, а упоредо с модернизацијом „Супергалеба“, радиће се и на подмлађивању „Орла“ најављују у Војсци Србије.

МиГ-29 - Sputnik Србија
Руски мигови у Србији после Путиновог указа

Закључили смо да нам је потребан модернизовани „Орао“ као подршка копненим снагама и као платформа за дејства са дистанце, а с обзиром на то да је технолошки посао који треба урадити врло сличан (као на Г-4М), ближи смо одлуци да ће прво започети модернизација авиона „Орао“, каже начелник Управе Министарства одбране за одбрамбене технологије, генерал-мајор проф. др Бојан Зрнић.

„Засад нека ово буде мој лични исказ, ускоро очекујем коначну одлуку, али чини ми се да смо 99 одсто пред том одлуком, због просте чињенице да је технолошки проблем који се решава скоро исти, и да ће на Г4 само да буде један умањен сет, неће бити развијен тако детаљан модернизациони пакет за наоружање, који ће бити развијен за ’Орла‘. Модернизација ’Орла‘ укључује и развој нових фамилија ваздухопловних убојних средстава за могућност такозваног ’стенд оф‘ одложеног дејства“, каже генерал Зрнић.

© Wikipedia / Srđan PopovićСупергалеб, на обележавањеу 30-годишњице 2008.
Супергалеб, на обележавањеу 30-годишњице 2008. - Sputnik Србија
Супергалеб, на обележавањеу 30-годишњице 2008.

Он додаје да су процене стручњака о питању продужења века „Орла“ доста оптимистичније од очекиваних. То је још један од разлога доношења одлуке да у ремонт уђу и ти авиони.

„Војно-технички институт је развио посебну методологију за испитивање. Стручњаци су закључили да ће бити могуће сигурно продужење века до четрдесет година. Постоји и врло велика вероватноћа продужења века за још осам, тако да укупни животни век авиона буде до 48 година. Што ће рећи да питање исплативости, такозвана кост бенефит анализа модернизације, тренутно није угрожено трајањем животног века авиона“, објашњава Зрнић.

Србија је после разлаза са Црном Гором 2006. године наследила 31 авион „Орао“, 14 јуришника Ј-22, 7 двоседа Њ-22, 8 извиђача ИЈ-22 и два двоседа ИЊ-22.

Од тада су у удесима изгубљена три Ј-22, од којих су два била релативно скоро ремонтована. Још два јуришника једноседа су у међувремену расходована.

ЗАЛА 421-16Е2 - Sputnik Србија
„Калашњиков“ прави нови дрон

Још није познат тачан број авиона „Орао“ који улазе у ремонт. То ће у великој мери зависити од обезбеђивања средстава за модернизацију.

„Ремонт авиона је скуп посао, а распон износа који се у њега улаже може бити и неколико милиона евра. Дакле, ремонт и модернизација једног авиона могу да коштају од милион до осам милиона евра. Висина улагања ће наравно зависити од стања у коме су летелице“, каже генерал Зрнић.

Подсетимо, нова варијанта „Орла“ своју премијеру имала је на отварању хангара на Аеродрому Батајница, где је приказан демонстратор усавршене верзије овог авиона. На њему су се нашле ласерске вођене бомбе, као и савремене ракете ваздух—земља и ваздух—ваздух. „Орао“ је добио и носаче за вешање ракета на крајевима крила, као и елементе нове опреме за извиђање.

Генерал-мајор Зрнић најављује и да ће први хеликоптери „Ербас“ Х-145 стићи у октобру или новембру 2018. године, а да ће последњи бити испоручен до краја 2019. Са шест хеликоптера располагаће Војска Србије, а са три Министарство унутрашњих послова.

Владимир Путин и Томислва Николић - Sputnik Србија
Николић: Руски „мигови“ знак искрене сарадње и пријатељства

Очигледно је да после више деценија коначно започиње дуго очекивано озбиљно опремање и модернизација Ратног ваздухопловства и Противваздухопловне одбране Војске Србије.

Ипак, највећи допринос обнови флоте биће долазак авиона из Русије. Досад су уговорене две фазе, о трећој фази коначне модернизације МиГ-29 још се преговара. Авиони ће у деловима стићи у Србију, а тачан датум њиховог доласка биће познат тек након указа председника Русије Владимира Путина и поменутих техничких усаглашавања.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала