Пуковник Јанковић је рекао Танјугу да ће „мигове“ ремонтовати у Србији заједно са колегама из Русије по истом моделу као што је то урађено са пет наших „мигова 29“ током 2007. и 2008. године.
„Апсолутно смо спремни да то урадимо добро, професионално и одговорно као и прошли пут, чак и боље. Несумњиво је да наша страна може тај посао да уради квалитетно“, нагласио је челник Ваздухопловног завода, институције која је прошле године прославила век постојања.
Јанковић истиче да због уговора не може да износи детаље о предстојећем послу, јер би за то морала да се сложи и руска страна, али је рекао да ће Србија урадити „искључиво део радова који може квалитетно да обави, док ће остало бити демонтирано и послато на ремонт у Русију“.
Према његовим речима, по завршетку ремонта у Русији, све ће бити враћено у Србију и ићи ће по ранијем моделу — монтажа, завршна испитивања на земљи и завршна летна испитивања, објаснио је пуковник.
Реч је о ремонту шест „мигова“ из састава Ваздушно-космичких снага Русије, као и постојећа четири „мига“ која ће бити опремљена најсавременијим наоружањем, радарима, оптоелектронским системима и уређајима везе, а цео посао коштаће Србију 185 милиона евра, речено је раније Танјугу у Министарству одбране.
Како је рекао Јанковић, предстојећи ремонт биће добра прилика да науче нешто ново од колега из Русије, с обзиром на то да су они конструисали тај авион и ремонтују га толике године.
Руси више пута били у „Моми“
Јанковић је рекао да су представници Русије више пута боравили у „Моми“, како би сагледали његове капацитете, да су сваки пут извештаји били јако позитивни и да би у неком тренутку завод могао да добије и сертификат за комплетан ремонт авиона „миг 29“.
Додаје, ипак, да за то треба доста времена и новца и да би то могло да се реализује етапно.
„Очекујем боље дане за 'Мому Станојловић' и војно ваздухопловство, а за то имамо и конкретне разлоге — треба да стигну 'мигови 29', купили смо руске хеликоптере Ми-17, а очекујемо и ’Ербасове‘ хеликоптере Х145М. Поред тога, има изгледа да се набаве и ПВО средства…“, каже Јанковић и истиче да је премијер Александар Вучић пре неколико дана донео одлуку да влада обезбеди четири милиона евра за инвестициона улагања у „Мому“ ради подизања његових капацитета.
Објашњава да је Завод оспособљен да комплетно ремонтује авионе „миг 21“, али и „галеб“, „супер галеб“, „орао“, „утва-75“ и „јастреб“, као и хеликоптере „газела“ и „Ми-8“, а добрим делом и „Ми-17“.
Уз то, истиче, Завод је на добром путу да постане регионални сервисни центар за хеликоптере — француску „газелу“ и руски „Ми-8/17“.
„Још од 2010. у више контаката и разговора са представницима компаније ’Ербас хеликоптерс‘ покушавали смо да сертификујемо завод као регионални центар, али из разних разлога нисмо успели. Сваки пут смо од њихових стручњака добијали похвале, али лично мислим да је ту било и политичких мотива“, навео је пуковник.
Јанковић каже да је у уговору о набавци девет нових „Ербасових“ хеликоптера Х145М предвиђена и индустријска сарадња са „Момом“, али и да завод постане регионални центар за ремонт хеликоптера „газела".
Нагласио је да је још од увођења „газеле“ у југословенско наоружање „Мома“ ремонтовао те хеликоптере и припадајуће моторе „астазу“, те да производи и 1.175 позиција разног гумено заптивног материјала и металних делова за тај хеликоптер.
Када је реч о сарадњи са „Хеликоптерима Русије“ у наредних месец дана се очекује и почетак операционализације ранијих договора.
Извор: Танјуг