Пројекат се тиче не само новинара и издавача, него и лица и организација које се залажу за слободу штампе, маркетиншких компанија и пиар агенција, као и регулаторних државних органа.
Покретање иницијативе планирано је за период после 6. септембра.
Адвокати слободе
У Америчкој агенцији сматрају да садашња економска ситуација у Србији онемогућава независност и објективност локалних медија.
Извршилац уговора треба да промовише законодавне иницијативе и да доприноси промени тржишних услова у сфери медија у Србији.
Он ће, такође, бити у обавези да шири „партнерство с медијским сектором“ земље. Извршилац треба да уједини локалне медије како би иницирао покретање реформи.
Биће образована и мрежа „адвоката слободе“ – људи и организација које ће помагати извршиоцу у лобирању за промене у законодавству.
У њој ће бити „традиционални медији“, „међународни партнери“ и друга лица заинтересована за „квалитетну државну управу“, „владавину закона“ и „ступање Србије у ЕУ“.
У документу је, такође, указано да је извршилац дужан да „доприноси развоју бројне, разгранате мреже активиста који се залажу за слободу штампе и оних који учествују у процесу реформисања медијског сектора“.
Представник Америчке агенције за међународни развој у Србији није одговорио на питања РТ-а колико ће бити издвојено новца за пројекат и како ће српске информативне агенције моћи да га добију.
Ово није први покушај да Сједињене Америчке Државе утичу на српске медије. Агенција је 2013. покренула пројекат вредан 248.000 долара за „јачање и подршку демократском развоју Србије посредством ширења медијске писмености и независног новинарства“.