Авио-превозници с којим смо разговарали кажу да су се кашњења њихових летелица драстично повећала откако су прешли на нови терминал, пише „Вечерњи лист“.
Просечно кашњење авиона, тврде, повећано је на 19 минута, а број кашњења авиона повећан је 200 одсто. Један од главних проблема с којима се суочавају је мали број стајалишта за авионе у шпицу, поготово између 12 и 15 сати кад с Плеса има 17 полазака, а стајалишта на новом терминалу је само 13.
Зато они који не стану испред новог терминала морају на стајалиште испред старе зграде. А то значи онда кашњење јер се и путници и пртљаг морају превозити са старог на нови терминал и обратно. Притом су и опрема и радници аеродрома раштркани на два места, па не успевају на време да опслуже ни авионе који су на стајалиштима новог терминала.
Авио-превозници тврде и да је на аеродрому премало особља, да путници прекасно стижу на укрцавање због презагушености на неким тачкама на аеродрому, попут контроле пасоша.
Посебан је проблем пртљага који путници у доласку предуго чекају, па то може потрајати и дуже од пола сата. Ту је проблем, кажу, премало људи који раде у сортирници пртљага.
Кашњења у предстојећим летњим месецима могла би бити још већа јер ће бити знатно више путника. У априлу је преко те ваздушне луке пролазило дневно око 5.500 путника, а у шпици сезоне та ће бројка порасти на скоро 10.000. У „Кроација ерлајнзу“, која чини 50 посто промета на Плесу, кажу да улажу заједничке напоре с да се све препреке у оперативном пословању реше што пре и то на задовољство путника.
У аеродрому „Фрањо Туђман“ признају да је у априлу дошло до „одређеног повећања кашњења због различитих техничких и прометних разлога“. Наводе да се највећи део кашњења односи на кашњења авиона у доласку и сходно томе уследило је кашњење у одласку из Загреба. Наглашавају да су се кашњења знатно смањила у мају.