Раније су на интернет страници Владе Холандије објављени одговори Штефа Блока, министра за безбедност и правосуђе земље, на питања парламентарне комисије о рушењу МХ-17. Посланици су питали министра зашто информације са руских радарских станица нису показале ракету која је наводно оборила авион. Званичник је одговорио да радарима могу да промакну објекти попут ракета.
„Неприкладно је рећи да би радарска станица могла да пропусти ракету“, рекао је Сторчевој.
Он је додао да се, према подацима из црних кутија, катастрофа десила у 13 сати, 20 минута и 3 секунде по Гриничу, међутим, радарски систем Утес-Т је регистровао ваздухоплов у 13 сати, 20 минута и 1,87 секунди — секунду и по пре несреће.
Сторчевој сматра да би Утес-Т регистровао наводну ракету пре пада због способности радара.
Званичник је додао да Утес-Т може да региструје објекте мање од ракета лансираних са ракетног система „Бук“, али ништа није регистровано близу руте МХ-17, што значи да се ништа није приближавало авиону са источне стране, што противречи тврдњи холандских истражитеља.
Боинг 777 малезијског авио-превозника срушио се у источној Украјини у јулу 2014. године током лета у Куала Лумпур из Амстердама. Свих 298 путника и чланова посаде у авиону погинуло је у несрећи.
Заједнички истражни тим под вођством Холандије (ЈИТ) задужен је за истраживање несреће. Авион МХ-17 наводно је оборио ракетни систем „Бук“ који је донет из Русије, а након несреће је враћен у Русију. Међутим, руски концерн „Алмаз-Антеј“ одбацио је те налазе истраге, рекавши да су три симулације показале да је ракета лансирана из области Зарошченске области коју је у време пада контролисала војска Украјине.