Генијалност Валерија Гергијева поново је запањила све, од публике, преко уметника у оркестру „Бољшој“, све до самог Емира Кустурице: дириговање извођења „Ромеа и Јулије“ Петра Чајковског претворило се у маестрову поноћну пробу с оркестром. Чувени диригент пожелео је да с музичарима подели своје искуство и да им пренесе део свог знања.
Оркестар је, иначе, припремао извођење овог дела не знајући да ли ће Гергијев заиста успети да стигне на Мећавник.
„Врло сам срећан што сам овде. Разговарали смо о овоме још прошле године, али једноставно нисам могао да дођем раније“, рекао је Гергијев новинарима након што се послужио традиционалном српском погачом и сољу и пажљиво оценио квалитет домаће ракије.
Гергијев је истакао да је код Емира Кустурице дошао као код пријатеља о ком има изванредно мишљење и с којим жели да разговара о начинима да заједно помогну младим уметницима.
„Сматрам да то морамо да радимо. Јуче сам наступао у једној великој престоници (у Паризу) и помислио сам шта може да учини свака земља да би се на њен национални дан чула музика“, рекао је Гергијев, додајући да је на великом концерту испод Ајфелове куле, поводом Дана пада Бастиље, било 500.000 људи.
„Сматрам да и у Србији и у Русији има таквих великих датума, поводом којих би се могли организовати тако велики концерти, којима би присуствовали и одрасли људи и сасвим мала деца, који би били бесплатни. Данас ћемо разговарати о томе и нешто ћемо смислити“, истакао је чувени диригент који већ сутра путује у Немачку на следећи концерт.
Емир Кустурица је истакао да је Дрвенград изграђен да би окупљао људе који се баве културом и, видно узбуђен, рекао Гергијеву да је његов долазак у Дрвенград „огроман поклон за Србију, Мећавник и Дрвенград“.
Гергијев, који је почетком априла у београдском Сава центру дириговао на спектакуларном концерту Оркестра Маријинског театра, додао је да је свет постао врло компликован, с обзиром на то да је много више пута гостовао у далеком Јапану, него у Србији или Бугарској које су му много ближе.
Пети фестивал руске музике „Бољшој“ званично је затворен вечерас доделом награда најбољим младим извођачима.
У категорији од 13 до 17 година, Златну матрјошку је освојила Светлана Зверјева, Сребрна матрјошка је припала Јани Јаковљевић, док је Бронзану матрјошку добила Виолета Сабајева. У категорији од 18 до 25 година прва награда припала је Акордеус квинтету хармоника, друга Ањи Малков, а трећа Ивани Дамјанов.
У завршници фестивала „Бољшој“ вечерас су наступили и Симфонијски оркестар „Бољшој“ и солисти – мецосопран Милијана Николић, виолинисткиња Татјана Самуил и виолончелиста Јустус Грим.
„Бољшој“ је отворен у четвртак увече концертом под ведрим небом, на којем је наступио Симфонијски оркестар „Бољшој“ уз Романа Симовића, под диригентским вођством Србољуба Динића. Уз звуке Увертире „1812“ почетак фестивала означио је величанствени ватромет.
Међу извођачима на овогодишњем „Бољшој“ фестивалу били су и чланови квинтета Романа Симовића, оформљеног специјално за „Бољшој“: виолисткиња Милена Симовић, виолиниста Роберт Лакатош, виолончелисти Тим Хју и Ксенија Јанковић и пијаниста Владимир Милошевић.
Један од гостију фестивала је и рок музичар Бора Ђорђевић, који наступа после поноћи.
Главни покровитељ фестивала је компанија „Гаспром њефт“.