У објашњењу се наводи да је недеља дан када би људи требало да се одмарају, да имају могућност да гледају филмове и емисије а да их нико не прекида агресивним рекламама.
„Све те рекламе људе подсећају на проблеме, болести са којима се човечанство сусреће и једноставно их иритирају“, рекао је посланик и члан партије ЛДПР Игор Лебедев, један од аутора текста закона.
Поред тога, један од аргумената за укидање реклама недељом је и тај да деца тог дана далеко више гледају телевизију него што је то случај радним данима.
„Викендима деца укључују телевизију и радио чим се пробуде. Како је већ познато, свест код деце се формира док су мали, баш зато су управо најмлађи најизложенији утицају реклама, који није увек позитиван“, додаје се у тексту.
Аутори закона су се такође позвали и на истраживање које је недавно спроведено у Русији, у којем се наводи да више од 80 одсто грађана Руске Федерације сматра да рекламе на телевизији одузимају превише времена.