По свему судећи, ово је последњи МАКС који се одржава у Жуковском — планира се да следећи авио-салон, који ће се одржати за две године, буде пребачен на војни аеродром Кубинка, такође у Подмосковљу.
Према подацима „Рособоронекспорта“, током трајања МАКС-а, одржани су преговори са више од 50 страних делегација, потписано је 15 уговора и споразума о сарадњи, а низ преговора биће настављено и на форуму „Армија 2017“, који ће се одржати за месец дана у Кубинки.
Такође, одржано је више од 50 презентација за делегације из 20 земаља. Своје производе на овогодишњем МАКС-у представило је више од 650 руских и страних компанија из 36 земаља.
Закључак је да је у светлу операције руских Ваздушно-космичких снага у Сирији интересовање странаца за руску борбену авијацију порасло, а да су антируске санкције показале немоћ пред руском авио и комсичком индустријом.
С друге стране, руска војска је најавила да ће током идуће године добити више од 100 нових авиона и хеликоптера. Командант руских ВКС Виктор Бондарјов је рекао да ће бити и модернизације и капиталног ремонта постојећих.
Ништа мање интересовања није владало ни за цивилне авионе, пре свега за МС-21, који се није могао видети на изложби јер тренутно пролази фазу летачких тестирања у Иркутску, а такође и за први цивилни авион у савременој Русији „Сухој суперџет-100“. Спремност да купе „суперџет“ показали су Мексиканци и још неколико руских авио-компанија, укључујући и „Аерофлот“.
Једна од новина која је откривена на МАКС-у јесте то да московске компаније раде и на стварању аеро-таксија и летећег мотоцикла.
Током трајања авио-салона, осим најсавременијих авиона, хеликоптера, беспилотних и космичких летелица, публика је могла да види и 700 експоната војне намене, које су представиле руске компаније, а такође и да на изложби „Легенде авијације“ завири у авионе из совјетског доба.
МАКС 2017 је оборио рекорде по посећености, па је већ назван и „породичним празником“. Изложба је привукла не само пословне људе и љубитеље авијације, већ и целе породице, свих генерација.
Кулминација програма, свих дана одржавања авио-салона, био је наступ који су на небу изнад Жуковског приредиле акробатске летачке групе из Русије и иностранства. Међу њима су били и чувени „Стрижи“, „Руски витезови“, „Руски соколови“ и други. Скоро 90 авиона је свакодневно било у ваздуху, а више од 200 на статичкој изложби.
„Витезови“ су први пут летели на јуришним ловцима Су-30СМ, што је додатно обогатило летачки програм.
Чак су и западни медији били импресионирани свим оним што су видели на МАКС-у.
„Завртеће вам се у глави, а вилица ће вам пасти“, тако су амерички медији описали акробатски лет ловца 4++ генерације Су-35.
Очекује се да ће организатори одмах након завршетка авио-салона, након што све сумирају, објавити резултате, али нема сумње да се већ сада МАКС-2017 оцењује као успешан.
Подсетимо, у уторак, првог дана авио-салона МАКС, одржане су званичне манифестације, а изложбу је посетило и највише руководство земље на челу са председником Владимиром Путином. Други и трећи дан су били посвећени бизнису, а од петка су капије аеродрома Жуковски отворене за све посетиоце.
Путин је рекао да рачуна на то да ће одржавање овог авио-салона допринети развоју сарадње у авио-индустрији, а такође да ће дати подстицај руској продукцији на међународном тржиту.
Руски лидер је истакао да руска ваздухопловна индустрија има шта да понуди.
Он је подсетио да је у последњих неколико година авио-космичком комплексу пружена значајна подршка, да је спроведена озбиљна модернизација капацитета и да се сада спроводе пројекти за стварање нове, конкурентне цивилне технике.
Путин је споменуо хеликоптер Ка-62 и путнички авион МС-21 и истакао је велика достигнућа руских конструктора.
Он је нагласио да је позиција Русије у области ваздухопловне и космичке индустрије јака. Према његовим речима, „потенцијал у тим областима наставиће да се јача и у будућности“.
Авио-салон МАКС одржава се једном у две године, од 1993, улази у тројку највећих догађаја те врсте у свету, уз француски авио-салон „Бурж“ и британски „Фарнборо“.