Научници пронашли трагове стварних „Ратова звезда“

© AP Photo / NASA, JPL-CaltechПулсар
Пулсар - Sputnik Србија
Дејвид Бакли, астроном из Јужноафричке астрономске опсерваторије, у Кејптауну, јавио се РИА Новостима изванредним вестима о поновном открићу најневероватније звезде на Млечном путу, јединствене комбинације црвеног и белог патуљка.

Према Баклију, совјетски астрономи су први пут открили необичну трепераву звезду у сазвежђу Шкорпије 1971. године, и то су објавили у часопису „Астрономски круг“.

Ликиви из филма Ратови звезда  ЦЗП0 и Р2Д2 - Sputnik Србија
„Ратови звезда“ против „Звезданих стаза“

Совјетски научници посматрали су флуктуације светлости звезде и претпостављали да припада групи обичних варијабилних звезда, чија осветљеност флуктуира када се види са Земље.

Међутим, 40 година касније, Баклијев тим је дошао до закључка да је звезда један од најнеобичнијих, занимљивих и јединствених објеката Млечног пута.

Прво, астрономи су приметили неуобичајене периодичне пулсације у зрачењу звезде које њихови совјетски претходници нису видели, а онда је Бакли почео детаљније да посматра звезду.

„Откриће необичних карактеристика ове звезде је случајност. Случајност и интуиција играју огромну улогу у астрономији, они су један од главних начина да открију нешто заиста занимљиво“, рекао је астроном.

Дарт Вејдер - Sputnik Србија
Свакодневна рутина украјинског Дарта Вејдера (фото)

Када смо почели да посматрамо овај предмет и када смо схватили шта је то, наше колеге из службе за штампу су предложиле да назовемо нашу публикацију ’Ратови звезда патуљака: Освета дегенерата‘. Ово је стварно јединствен објекат: ово није пулсар, али има све његове карактеристике“, рекао је Бакли.

Након анализирања звезде, научници су дошли до врло изненађујућег закључка. Испоставило се да се звезда састоји од две половине: белог патуљка чија је маса око три пута мања од Сунчеве и црвеног патуљака који је мало мањ од величине Сунца.

Неуобичајена интеракција између два патуљка генерисала је блештаве муње, које су сличне некој врсти „Звезданих ратова“. Појава овог двоструког система, према Баклију, и даље остаје мистерија за астрономе. Баклијев тим наставља да истражује да ли постоје слични предмети у свемиру.