На повећање извоза козметике, према мишљењу експерата, утицала су два разлога: конкурентна цена и репутација руских козметичких производа, који се сматрају „еколошки чистим“.
Руске компаније су научиле да стварају „праве“ брендове, а такође и да праве производе који су интересантни по рецептурама и квалитету.
Аналитичари су уверени да ће извоз руске козметике и парфимерије и даље расти — фирме активно истражују тржишта и учествују на сајмовима у иностранству.
Када је реч о извозу производа текстилне индустрије, у првих пет месеци ове године извезeнo је 25,2 милиона комада одеће у вредности од 126,5 милиона долара, што је за 25 одсто више него у истом периоду прошле године.
Најбоље се продају рукавице — 9,6 милиона пари, а такође мајице и дуксерице — око 5,5 милиона комада. Међутим, највише се зарађује од костима, сукњи и хаљина — приходи су износили 19,5 милиона долара, што је 15 одсто од укупне суме.
Руски произвођачи одеће највише су зарадили извозећи у бивше совјетске републике — Белорусију, Казахстан и Украјину — али међу 10 лидера међу увозницима руске одеће налазе се и европске земље, попут Пољске, Француске, Велике Британије и Швајцарске.
Као разлоге повећања извоза одеће експерти су навели пораст производње текстилне индустрије, као и појаву младих руских дизајнера.
Поред тога, многи такав успех повезују и са коришћењем све квалитетнијих природних материјала, као и са праћењем светских трендова.
„Да, бележи се таква тенденција — све више руске одеће се продаје у иностранству. Према мом мишљењу, ради се о томе да руски произвођачи интензивно прате светске трендове — све чешће иду на међународне сајмове, а и код нас се одржава велики број таквих догађаја. Све то помаже да се изграде партнерски односи са западним колегама, са консултантским кућама, које помажу да се роба представи и промовише у иностранству. Помаже такође и руска влада“, каже за Спутњик Татјана Минејева, извршна потпредседница руске организације „Делова Русија“.
Минејева наводи да квалитет руске одеће никада није био споран, али да је споран био дизајн.
„Што се тиче квалитета руске одеће, рекла бих да сам ја увек била задовољна, али су постојали проблеми са дизајном, промоцијом и паковањем робе. Сада се на томе веома озбиљно ради, јер је на светском тржишту далеко актуелније питање ’како промовисати нашу робу‘ од оног ’коју робу промовисати‘“, сматра она.
Минејева истиче и да се у производњи одеће све више користи руска опрема.
„Другачије и није могуће — све фирме покушавају да смање расходе, како би остале на тржишту и не могу себи да дозволе да зависе од увозне опреме“, додала је она.
Према њеним речима, радови руских дизајнера су, по много чему, уникатни, а њихове колекције одишу женственошћу.
„Руски дизајнери креирају женствену одећу за даме, и ја лично подржавам домаће креаторе. Волим да рушим стереотипе и на различитим пословним догађајима носим искључиво руске брендове. То су увек екслузивне ствари и у њима је жена увек јединствена, што је много боље него када се деси да две даме случајно дођу у идентичној одевној комбинацији неког скупог и врло познатог светског бренда“, закључила је Минејева.