Живак је потврдио сазнања Спутњика да су авиони које је Србија добила били у летном стању, а пошто су достављени расклопљени, биће склопљени до 20. октобра.
„Након тога следи модернизација ’мигова‘, коју су наши војни авиони већ прошли. Жеља нам је да имамо унифицирану флоту 10 ’мигова‘. Авиони ће имати перформансе и наоружање које ће обезбедити заштиту ваздушног простора Србије“, рекао је Живак за Пинк.
Он додаје да је са аспекта аеродинамичких перформанси МиГ 29 у самом светском врху, те да је пресудан људски фактор — пилот који мора да „извуче максимум из њега“.
У „мигове“ ће, према Живаковим речима, бити уграђен додатни систем сензора који ће омогућити предвидиво одржавање и указати на неочекиване кварове.
„Животни век авиона је 30 година, а након операција конструктора продужава се на 40 година, са контролним прегледом на 35“, рекао је Живак.
Помоћник министра одбране Ненад Милорадовић рекао је да је према плану за наредних 10 година, после заштите ваздушног простора, најважнија ствар обнављање ПВО система и изразио је очекивање да ће Србија имати подршку Русије и по том питању.
О руским авионима говорио је и генерал-мајор Бојан Зрнић који каже да су у току активности на техничкој припреми авиона, те да су техничари који раде на томе веома стручни у свом послу и да су прошли обуку у надлежним центрима у Русији.
„Циљ је обезбедити безбедност ваздушног простора и контролу, будући да имамо велику експанзију у цивилном ваздушном саобраћају, а постоје бројне претње, од тероризма, до организованог криминала“, сматра Зрнић.
Он је додао и да Србија има довољно пилота.
„Извршили смо преобуку неколико младих пилота, а још неколико ће проћи обуку“, најавио је Зрнић.