„Уколико будемо, а можда ће до тога и доћи, у пуном формату говорили о мешању САД, мислим да ће бити потребно да се објаве вишетомни извештаји који детаљно описују све што се дешава у вези са Русијом и како се све то одвија“, рекла је Захарова.
Она је нагласила да Вашингтон чак и не покушава да сакрије покушаје утицања на Москву. „Иза сваког корака у вези са Русијом, било да је то протеривање дипломата или прекид контаката неког дела власти, одмах следе изјаве да је то сигнал руским грађанима, друштву и медијима о томе да се замисле о унутрашњој политици Русије“, објаснила је портпарол Министарства.
Истовремено она је додала да је руско Министарство спољних послова спремно да се детаљно позабави овом темом ако за то буде заинтересованих. „Ако буде постојао захтев законодавне власти и цивилног друштва, спремни смо да направимо и такав извештај, али понављам, то ће бити темељан посао“, закључила је Захарова.
Твитер под притиском блокирао рекламе РТ
Портпарол Министарства спољних послова Русије Марија Захарова није искључила да је на компанију Твитер, која је одлучила да блокира оглашавање са налога у власништву руских РТ и Спутњика, могао да буде извршен притисак. Према њеним речима, руководство ове друштвене мреже у овој ситуацији „није деловало на основу сопствене анализе, на основу анализе професионалне заједнице, већ је деловало само на основу материјала које су објавиле америчке обавештајне службе“.
„Који је био механизам доношења одлука од стране компаније Твитер, која је рекла да им је било тешко да донесу ту одлуку? Зар то не говори да је компанија била под утицајем и да је на њу извршен озбиљан притисак?“, рекла је Захарова на састанку у Савету Федерације.
У четвртак 26. октобра америчка друштвена мрежа Твитер саопштила је да је одлучила да блокира оглашавање са канала у власништву руских РТ и Спутњика. У саопштењу компаније се наглашава да је одлука донета на основу рада компаније у вези са истрагом „мешања Русије“ у председничке изборе у САД 2016. године. Притом је откривено да је Твитер сам предлагао РТ да постави велику количину реклама на својој платформи током предизборне кампање 2016. године, а потом је сакрио ову чињеницу од америчког обавештајног одбора током саслушања. РТ је тада одбио понуду Твитера. Спутњик је саопштио да агенција никада није користила платну промоцију на Твитеру.