„Хајде прво да видимо шта ће они урадити. Желео бих да знам шта то значи ’деранкирање‘ вести. Друго, очигледно је да ћемо штитити наше медије. Видећемо колико ће дискриминациона ова мера бити у пракси“, рекао је Жаров новинарима.
Жаров се нада конструктивном дијалогу са компанијом „Гугл“ у вези са „деранкирањем“ материјала РТ и Спутњика, да руска страна не би морала да прибегава озбиљним мерама.
„Надамо се да ће наше мишљење бити саслушано и да нећемо морати да прибегавамо неким озбиљнијим мерама“, истакао је Жаров.
Интернет компанија „Гугл“ саопштила је да ће направити систем како би чланци руских медијских кућа Спутњик и РТ били слабије заступљени на њеним медијским сервисима.
Према речима извршног председника „Гуглове“ матичне компаније „Алфабет“ Ерика Шмита, тренутно се ради на маркирању и „деранкирању“ свих сајтова који припадају кућама РТ и Спутњик.
Русија проверава Фејсбук
Федерална служба за надзор у области веза, информационих технологија и масовних комуникација (Роскомнадзор) ће 2018. проверити да ли друштвена мрежа Фејсбук ради у складу са законом, изјавио је директор агенције Александар Жаров.
Он је додао да ће „надзорни послови“ бити одрађени „у сваком случају“.
У септембру је Жаров изјавио да ће Фејсбук у Русији бити блокиран ако компанија не буде поштовала закон о складиштењу личних података.
Према његовим речима, друштвена мрежа је саопштила агенцији да проучава варијанте за спровођење закона.
Закон о личним подацима обавезује да се лични подаци Руса чувају на територији те земље. Сајтове који га не поштују Роскомнадзор уноси у посебан регистар и блокира у случају да одбију да се повинују овом закону.
Жаров је додао да представници Фејсбука намеравају да се састану са Роскомнадзором крајем децембра-почетком јануара.
Он је рекао да Фејсбук није потврдио да ли ће отворити представништво у Русији, али је компанија „потврдила да крајем децембра или током јануара намеравају да дођу на разговоре у Русији… Датум још није објављен, али ми желимо скори сусрет“, рекао је Жаров на маргинама Међународне конференције „Радио у глобалној медијској конкуренцији“ у Москви.