Реч је о страницама и рекламним објавама које је креирала „Агенција за истраживање интернета“ из Санкт Петербурга. Ову агенцију америчке власти оптужују да је на друштвеним мрежама објављивала рекламне информације, међу којима су и поруке политичког карактера, са циљем да утиче на изборе у САД.
„Ускоро ћемо креирати портал који ће омогућити корисницима Фејсбука да сазнају које су странице или налоге на Инстаграму који припадају ’Агенцији за истраживање интернета‘ посећивали или лајковали у периоду између јануара 2015. до августа 2017. године“, наведено је у саопштењу.
Компанија је навела да сматра да је важно да „људи разумеју како су страни играчи покушали да посеју раздор и неповерење користећи Фејсбук пре америчких избора 2016. године и после њих“.
У септембру ове године Алекс Стамос, одговоран за безбедност на Фејсбуку, изјавио је да је у време прошлогодишњих америчких избора извесна руска структура потрошила 100.000 долара за ширење рекламних саопштења политичког карактера преко друштвених мрежа. Та структура је, наводно, стварала лажне налоге и странице.
Према његовим речима, на основу анализе коју је спровела компанија, ови налози били су међусобно повезани и њима је, највероватније, управљано из Русије.
Фејсбук је затим предао око три хиљаде примера ових рекламних објава Конгресу САД, који води истрагу поводом наводних покушаја Москве да утиче на председничке изборе.