Управљање неуромобилом представља сложен и захтеван научно-технички задатак и тек предстоји његово практично решавање. Оно ће бити подељено у два сегмента.
„Један од сегмената ће бити мониторинг стања на путу, а други ће утврђивати стање особе која управља возилом посредством система који региструје мождану активност. Управо тај други сегмент је задужен и за ’пренос‘, односно ’превод‘ менталних команди корисника у сигнале за одговарајуће системе превозног средства“, објашњава Миронов за Спутњик.
Важно је нагласити да би то возило најпре могло да буде од користи особама које имају потешкоћа у кретању. Наш саговорник додаје да постоје и одређени ризици у вези са целим тим процесом. Део ризика је повезан са спољном средином попут неке непредвиђене ситуације или несреће на путу изазване учешћем других учесника у саобраћају.
„Осим тога, ти ризици могу бити повезани и са метеоролошким условима који би могли да отежавају рад сензора. Тај сегмент ће бити изучаван у лабораторији уз употребу компјутерске симулације, али и моделирањем у реалности, на полигону“, истиче Миронов.
На питање које би биле предности тог возила у односу на нека слична постојећа возила, иностране производње, руски конструктор објашњава:
„У овом тренутку, познато нам је да постоји неколико модела превозних средстава тог типа која се праве у другим државама. Оно што је карактеристично за те моделе је употреба стандардних решења и система. Пажња се поклања конструкторским решењима која су више пут ка сајму аутомобила, него што представљају неку конкретну новост. У оквиру нашег пројекта, биће представљено потпуно ново, оригинално решење које интегрише напредна техничка решења.“
Наш саговорник додаје да је у овој фази реализације пројекта тешко и незахвално говорити да ли постоје планови за излазак на страна тржишта и да је сад првенствени задатак да се производ финализира и да успешно стартује на руском тржишту.