Све строжи прописи о заштити човекове средине натерали су возаче у западној Европи да се решавају старих аутомобила, нарочито „дизелаша“. Свој допринос дали су и аутомобилски дилери, али и државе, увођењем премија при куповини нових аутомобила.
Сврха премије је стимулација становништва да купује нове аутомобиле и реше се старих модела који не испуњавају последње стандарде — евро 5 и евро 6.
Замишљено је да сваки стари аутомобил који власник замени новим, заврши на отпаду. Међутим, истраживање новинара немачког „Ауто билда“ показало је да мало аутомобила буде стварно уништено.
Новинари су дошли до сазнања да највећи број „смрдљивих дизелаша“ наставља живот у источној Европи!
Од једног инсајдера „Ауто билд“ је добио информацију да радници на рециклажи старих дизел-аутомобила од трговаца половним возилима добију око 200 евра по аутомобилу. Зарада дилера је много виша јер потпуно функционалне и добро опремљене аутомобиле продају у источној Европи за најмање 2.000 евра.
„Ауто билд“ наводи да се у источној Европи траже дизелаши с нормом евро 3 или евро 4, посебно аутомобили марки „фолксваген“, „мерцедес“ и „ауди“.
Вечерњи лист