„Коха диторе“, наиме, подсећа да је протеклог викенда српски министар привреде Горан Кнежевић на првој генералној скупштини Трговинско-индустријске коморе Албаније, осим јачања билатералне сарадње Србије и Албаније, као посебно важан пројекат истакао изградњу поменутог ауто-пута.
Лист пише да је Кнежевић том приликом рекао да ће тај пројекат донети „кршење Националног пута“ под новим, сасвим смисленим називом, као што је „Ауто-пут мира“, који ће „омогућити Србији други излаз на Јадран, преко луке Драч“.
„Сан српског цара Душана да изађе на луку Драч, постаје стварност, након 660 година, али овај пут не ратом, већ преко ’Ауто-пута мира‘“, навела је Коха.
Лист подсећа да је на првој скупштини привредних комора Албаније и Србије учествовало 100 албанских и српских фирми и да се разговарало о јачању сарадње двеју земаља у области трговине и економије.
Приштински дневник напомиње да је Кнежевићева изјава уследила након што је председник Привредне коморе и индустрије Албаније и Србије Исуф Фера оценио да Србија не користи довољно луку Драч.
Иначе, Кнежевић је рекао и да сарадња Србије и Албаније треба да буде још боља и свестранија, као и да је Србија снажно посвећена регионалној сарадњи.
Према подацима ПКС, извоз у Албанију у првих девет месеци у 2017. години износи 92,6 милиона евра, што је за 36,2 одсто више у односу на исти период 2016. године.
Увоз из Албаније у првих девет месеци у 2017. години порастао је за 37,2 одсто у односу на исти период 2016. године и износи 25,9 милиона евра.
Суфицит у робној размени износи 66,7 милиона евра.
У првих девет месеци у овој години Србија је у Албанију највише извозила отпатке и остатке од гвожђа и челика, кукуруз, пшеницу, безалкохолна пића, препарате за прање и чишћење, брашно од пшенице…
У истом периоду Србија је из Албаније највише увозила парадајз, улошке за обућу, камашне, цемент „портланд“, краставце и корнишоне, обућу са кожним ђоном, електричну енергију, шипке, телевизоре са деформацијама…
Танјуг