Све подморнице немачке армије су или на ремонту или им очајнички требају поправке.
Немачка се својевремено хвалила својим хипермодерним подморницама класе 212А с погоном на хидрогенске ћелије, које су могле да остану под водом дуже од две недеље пре него што изађу на површину. Оне су на тај начин имале предност у односу на већину дизел подморница које под водом могу да остану само неколико дана.
Свака подморница овог типа коштала је немачки буџет око 400 милиона долара, пренео је АРД. Ипак, војска је недавно признала да је свих шест хваљених пловила тренутно ван употребе.
Последњу подморницу изгубили су у октобру, када је дошло до њеног судара са стеном током маневара код норвешке обале. Оштећење је било толико велико да је подморницу у немачку луку Кил морао да одвуче брод „Хелмсанд“. Остатак флоте је већ тада био ван употребе.
Две подморнице Типа 212А су у процесу унапред заказаног ремонта и биће враћене у употребу тек у другој половини 2018. Преостале две су такође претрпеле оштећења и хитно су им потребне поправке, а рок за њихов повратак у воду није ни саопштаван.
Шесто пловило је купљено у октобру и постаће оперативно тек када прођу потребна испитивања, што се неће десити пре маја 2018.
„Ово је катастрофа за морнарицу“, рекао је за АРД комесар за одбрану немачког Парламента Ханс-Петер Бартелс.
„Ово је први пут у нашој историји да ниједна подморница није оперативна месецима“, рекао је Бартелс.
Он је за овакав развој ситуације оптужио хроничан недостатак делова, као и смањење војног буџета. Према његовим речима, немачке власти су после завршетка Хладног рата престале са снабдевањем резервних делова због високе цене одржавања и определиле се за куповину нових чим се за то укаже потреба.
Ипак, комесар каже да је дошло до промене и да ће влада поново куповати делове.