Многе компаније настоје да путовања у космос учине доступним „обичним људима“, а шансе да се то заиста и догоди повећавају се захваљујући оснивању приватних космичких предузећа као што је „Спејс икс“, пише новинар „Интернешенел бизнис тајмса“ Сураџ Радхакришнан.
Русија се прикључила овом тренду и саопштила да планира да изгради раскошан хотел на Међународној свемирској станици који би имао засебне кабине с великим прозорима, купатила, тренажере, бежични интернет и могућност изласка у отворени космос у пратњи професионалних руских космонаута.
Цена целог „комплета“ коштала би око 60 милиона долара за месец дана. Цена за једног човека, без изласка у отворени космос, коштала би 40 милиона долара.
У овом тренутку „Роскосмос“ предлаже изградњу модула тежине 20 тона и дужине од 15,5 метара, у којем би биле четири собе, као и санитарни и медицински пункт истих габарита.
Изградња туристичког модула коштала би између 279 и 466 милиона долара. Унутрашња конструкција модула личила би на научно-енергетски модул Међународне свемирске станице који Русија у овом тренутку гради за потребе саме станице.
У плану је да други модул буде изграђен уз помоћ приватних и државних инвестиција. Трошкове би покривало слање до шест туриста годишње на Међународну свемирску станицу.
НАСА и низ приватних компанија, као што су „Спејс икс“ и „Вирџин галактик“ такође теже да учине доступнијим космичка путовања.
Недавно је кинеска компанија предложила пројекат који подразумева постављање билборда на Месецу. „Замислите логотипе ’Најк‘ или ’Старбакс‘ на Месецу, посету супермаркета на Марсу или сурфовање на Титану. Да би се достигла ова тачка развоја, космички туризам мора да добије подстицај, а Русија је учинила корак у том правцу“, закључује аутор „Интернешенел бизнис тајмса“.