У овом тренутку парламентарни комитет за културу води истрагу о томе како „киборзи“ (људи који користе технологију „ботова“) стварају канале за ширење дезинформација на интернету. Тврди се, пре свега, да „киборзи“ објављују дезинформације на интернет-енциклопедијама.
„Људи сматрају да проверавају чињенице, а заправо добијају лажне информације“, наводи Дејвидсон.
Следећег месеца чланови парламентарног комитета за културу намеравају да отпутују у Вашингтон у оквиру своје истраге. Планирано је да им се руководство „Гугла“, „Јутјуба“, „Фејсбука“ и „Твитера“ обрати у Амбасади Велике Британије, уз директан телевизијски пренос састанка.
Представници ових компанија пренеће им своја искуства о „мерама борбе против лажних информација на својим платформама“.
„Желимо да знамо шта они могу да учине да би идентификовали изворе лажних информација на њиховим сајтовима и да би се борили против њих. Прибојавам се да не чине довољно да би анализирали шта се догађа на њиховим платформама“, изјавио је шеф Комитета Дејмијан Колинс.
Следеће седмице руководство Фејсбука, Твитера, Јутјуба и Гугла доставиће детаљне информације о „правој размери руског мешања“. На ове компаније је извршен притисак да открију информације о „страном мешању у британску политику“, закључује аутор листа „Сан“.