Разбијена „фабрика ботова“, откривено колико кошта 250.000 пратилаца

© Фото : CollageАмерички ботови
Амерички ботови - Sputnik Србија
Пратите нас
Главни тужилац у Њујорку Ерик Шнајдермен изјавио је данас да та савезна америчка држава покреће истрагу о фирми која је наводно продала милионе лажних пратилаца („ботова“) корисницима друштвених мрежа.
Фејсбук - илустрација - Sputnik Србија
Да ли је Фејсбук створио ботове-чудовишта

„Лажно представљање и обмањивање је незаконито по закону у Њујорку“, поручио је Шнајдерман.

Како Би-Би-Си преноси, компанија „Девуми“ оптужена је за крађу идентитета стварних личности што она, према писању „Њујорк тајмса“, пориче.

Тај лист је објавио опсежни извештај о фирми „Девуми“ у суботу, у ком се, између осталог, налазе интервјуи са особама које су навеле да су детаљи са њихових налога, као и слике профила, копирани како би били креирани реалистични „ботови“.

Њујоршки лист је, наводи Би-Би-Си, повезао „фабрику пратилаца“ са великим бројем налога познатих личности.

Како је наведено, они који су желели да повећају број својих пратилаца на друштвеним мрежама, међу којима глумци, предузетници и политички коментатори, могли су да плате да их запрате „ботови“.

Велики број пратилаца на друштвеним мрежама појачава утицај, што може да се одрази на јавно мњење или да донесе повластице власницима налога, као што су пословне понуде или споразуми о спонзорству.

Шнајдерман је рекао да је забринут јер те „скривене операције подривају демократију“.

На свом сајту, „Девуми“ нуди клијентима шансу да наруче до 250.000 пратилаца на Твитеру, почетна цена је 12 долара (1.140 динара), а могу да купе и лајкове и ретвитове.

Компанија такође продаје пратиоце и на другим платформама, међу којима су „Пинтерест“, „Линкд-ин“, „Саундклауд“ и „Јутјуб“.

На сајту те фирме се наводи да је „Девуми“ помогао више од 200.000 предузетника, музичара, јутјубера и других да буду још истакнутији и остваре већи утицај на своју публику“.

Танјуг - Sputnik Србија
Танјуг јавља: Убијено је новинарство

Фирма је регистрована на адресу у Њујорку, мада „Њујорк тајмс“ наводи да је права адреса канцеларија фирме на Флориди, као и да запошљава раднике на Филипинима.

Према писању овог листа, „Девуми“ има најмање 3,5 милиона аутоматских налога, од којих су многи изнова продавани.

Како је наведено, најмање 55.000 налога „користи имена, профилне фотографије, адресе и друге личне детаље правих корисника Твитера, међу којима су и малолетници“.

„Њујорк тајмс“ је такође открио да велики број веома познатих налога на Твитеру има пратиоце из  „Девуми фабрике“.

Компанија „Твитер“ је такође прокоментарисала отварање ове истраге, наводећи да ради на томе да спречи активност компаније „Девуми“ и њој сличних.

„Тактике коју је ’Девуми‘ користила на нашој и на другим платформама, описане у чланаку у ’Њујорк тајмсу‘, нарушавају нашу политику и неприхватљиве су. Радимо на томе да спречимо њих и све компаније попут њих“, наводи се на званичној страници „Твитера“.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала