Ђулијано Гарђуло, експерт за дигитално тржиште и за италијанско-руски бизнис, каже да је, на пример, руско тржиште за његову браншу — фундаментално.
„Према статистичким подацима, у поређењу са претходном годином, обим италијанског извоза је порастао за 19,3 одсто. Полако се приближава ’златном‘ периоду који је био забележен пре санкција. Тада је обим продаје производа са ознаком Made with Italy износио више од десет милијарди долара. Прошле године је била остварена трговина обима осам милијарди евра“, каже Гарђуло.
Расту италијанског извоза у Русију погодују пореске олакшице, као и револуционарни пројекат производње на територији Русије, након чега — а пошто учествују у италијански партнери — производ добија ознаку „Made with Italy“.
„Тако италијански стручњаци могу директно да сарађују са руским колегама и да имплементирају ’италијански ноу-хау‘. Симбол новог формата, као и обнављања економских односа, постао је гастрономски центар ’Eataly‘ у Москви“, објашњава наш саговорник.
У Русији постоје специјалне економске зоне које нуде готово невероватне погодности, каже Гарђуло и додаје да је то огромна могућност за пословање, зато што је порезовање за пословање у тим зонама значајно ниже. Недавно је Путин истакао да је Италија привилеговани партнер Русије и обрнуто.
„Осим тога, у Русији постоји читав низ могућности у сфери технологија, који су повезани са пројектом Сколково. Интересантно је пратити све оно што ради ’Јандекс‘. Да не говорим о иновативним апликацијама ’Јандекса‘ и његових партнера, осим тога, ту је и његов први аутомобил без возача који је недавно тестиран чак и у снежним условима. А ту су и ’Јандексови‘ пројекти у области вештачке интелигенције и много тога другог“, каже италијански стручњак.
Гарђуло каже да је мало Италијана упознато са детаљима санкционог списка. Па тако мало ко зна да је много тога заиста забрањено извозити, док се ипак кафом, вином и пастом несметано може трговати.
И без обзира на постојеће санкције, нико не доводи у питање добре односе две земље:
„Односи Италије и Русије су традиционално добри и све бољи у области културе. Одржавамо унакрсна гостовања, културне манифестације и то се тиче свих сфера од балета до литературе“, са задовољством говори Гарђуло.
Наш саговорник додаје да је прошле године порастао и број руских туриста који су посетили Италију. Ову информацију потврђују многи тур-оператери, као и систем повраћаја новца такс-фри. По суми коју су остављали, руски туристи се налазе одмах иза кинеских туриста и то значи да су у просеку на шопинг трошили око хиљаду евра.
„Руски туристи се обично враћају у Италију, и то не само једном“, са нескривеним задовољством констатује наш саговорник.