Та земља је добро позната по својој великој љубави према злату, па није необично видети аутомобиле опточене златом или аутомате који избацују златне полуге.
А нови хит је — јестиво злато.
Један од најпрестижнијих хотела у Дубаију „Бурџ ел Араб“ украшен је са 1.790 квадратних метара 24-каратног злата. Иначе, тамо можете пробати капућино са златом, или коктел са златом, у кафићу на 27. спрату — 200 метара изнад нивоа мора.
Луксуз се, међутим, не може осетити, па тако злато заправо нема никакав укус, пише Си-Ен-Ен.
Упркос томе, клијенти тог хотела га јако воле.
„Злато је синоним луксуза, нечега што има један ниво декаденције“, објашњава Етјен Харо, асистент менаџера за храну и пиће у хотелу.
Хотел за своја златна чудеса у храни и пићу троши скоро 700 грама злата годишње, које долази из Италије и Индије.
Типично се конзумира у форми златних листића, зрнаца или пахуљица. Без укуса је, али је као прехрамбена намирница потпуно сигурна.
„Дијаманте је мало теже сажвакати, па је злато пуно бољи избор за коктеле“, шали се Харо.
На менију у њиховом хотелу се налазе бела чоколада са златом, посебна врста млевеног, тзв. златног праха, који може да се нађе на храни или у коктелу, златне коцке шећера за разне коктеле и чист златни декоративни спреј.
Најпознатији коктел хотела „елемент 79“ назван је по атомском броју злата 79 и састоји се од безалкохолног вина са пахуљицама од злата, боје мешане са чистим златом и златним шећером.
Од толике количине злата може поштено да вам се заврти у глави, а управо то и јесте ефект који постиже овај златни торнадо. Осим што гостима показује како је лепо живети на високој нози уз чашу пенушавог злата, коктелима се осликавају и делови Дубаија, стари, нови и будући Дубаи.
Златна храна и пића су пун погодак, па тако у хотелу морају да се носе и са неким амбициозним захтевима гостију.
Тако један редован гост сваког месеца наручује торту прекривену златом, направљену по посебном рецепту.
За једну аутомобилску компанију направили су торту од сира у облику великог уштипка, уз златни мени са пет делова.
„Један гост константно тражи да креирамо најскупљи коктел на свету, да том коктелу дамо његово име и да се побринемо да буде јединствен“, рекао је Харо и додаје да су тај захтев морали да одбију.