Јуриј Ситник, члан председничке комисије за питања развоја авијације, изјавио је да би производња авиона Ан-124 „Руслан“ могла да буде обновљена под новим брендом.
Како је објаснио, према свим међународним правилима Русија може да користи ту марку Ан-124 ако није унела драстичне измене у тај авион, а измена ће бити и он ће бити произведен под новим брендом.
Ситник је навео да руски инжењери планирају да модернизују конструкцију шасије, а такође и да промене моторе. Како је истакао, то значи да ће база Ан-124 фактички бити сасвим другачија, односно да ће то бити други авион.
Претходно је и командант руске Војно-транспортне авијације Владимир Бенедиктов изјавио да би производња авиона могла да буде обновљена, али да коначна одлука о томе још није донета.
„Украјинци и фабрика ’Антонов‘ и даље инсистирају на томе да Русија не може да настави да ради са овим авионима, јер би то довело до проблема безбедности. А Русија каже да је у тај авион већ уложено толико труда, рада и памети руских инжењера, техничара и стручњака да је од тог украјинског Ан-124 остала само контура. Не треба заборавити да су две трећине ’Руслана‘, који постоје данас у Русији, произведене у Уљановску. Та руска фабрика је учинила много тога како би биле побољшане перформансе, тј. тактичко-техничке карактеристике тог авиона. Украјинци прете Русији судским тужбама, али чињеница је да је Ан-124 за све ове године коришћења и модернизације дефинитивно, скоро 95 одсто, већ постао руски. Тако да су ту било какве претензије неосноване“, рекао је за Спутњик војни коментатор Виктор Баранец.
Он је скренуо пажњу на чињеницу да коначна одлука о модернизацији Ан-124 још није донета.
„Такав авион могао би да буде користан. С друге стране, Русија данас има фантастичан модификован авион Ил-76, који је тестиран и проверен у пракси и рату… Спремност да се модернизује Ан-124 је за похвалу, али је потребно сагледати и величину војног буџета и посаветовати се са купцима и војском“, сматра Баранец.
Експерти наводе да Русија има све технологије и да је једина земља у свету која је у стању да производи „Руслане“. Такође, у фабрици у Уљановску се врше сва сервисирања и ремонтовање тих авиона, укључујући и капитална.
Ан-124 „Руслан“ био је створен у Совјетском савезу осамдесетих година прошлог века. Први пут је полетео 1982, а почео је да се користи 1987. године. Сада се већи део „Руслана“ налази у служби Ваздушно-космичких снага Русије (16 комада), али га користе и друге руске јединице и компаније.