„У случају да Влада донесе позитивну одлуку, почетак радова је планиран за 2021. годину. Према прелиминарним проценама, изградња би могла да траје око пет година“, истакао је Дрокин.
Он је објаснио да ће студија о изводљивости пројекта бити спремна у децембру, након чега ће бити представљена Савезној влади.
Пројекат изградње моста
Раније је саопштено да се планира да железнички мост буде постављен на најужем месту Татарског мореуза који одваја Сахалин од копна. Мост ће био део будуће пруге дугачке 580 километара која ће спајати село Селихино у Хабаровском крају и село Ниш на Сахалину. Тренутно се роба између острва и копна превози трајектима на релацији Ванино-Холмск. Тај транспорт често зависи од временских услова.
Питање изградње фиксног прелаза на Сахалин више пута је покретано од средине 20. века. О пројекту изградње тунела размишљало се педесетих година прошлог века, али та идеја није реализована. Питање повезивања двеју обала мостом или тунелом поново је покренуто 2007. године.
У оквиру „Директне линије са председником Русије“ 7. јуна 2018. године, Владимир Путин је истакао значај моста за становнике Сахалина. Према његовим речима, то питање је неопходно проценити са различитих страна, а то су економска ефикасност, оптерећење моста, геополитичке околности и потребе за развојем инфраструктуре.