00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Лазански: Оборили смо бомбардер Б-2 (видео)

© AP Photo / Orlin WagnerБомбрадер Б-2
Бомбрадер Б-2 - Sputnik Србија
Пратите нас
Убрзо после државног удара од 5.октобра 2000. године, када је у Србији на власт дошла проамеричка екипа, у базу 250. ракетне бригаде РВ и ПВО СР Југославије у Јакову почели су да долазе амерички ваздухопловни официри и обавештајци.

Прво питање које су постављали нашим официрима било је: „ Како на радару видите бомбардер Б-2“?

Како је после агресије НАТО-а на СР Југославију амерички стратешки бомбардер Б-2 „Дух Сент Луиса“ избрисан са флотне листе, а како су бројни сведоци у међувремену потврђивали да се „некакво огромно црно чудо срушило у Спачванске шуме одмах поред хрватско-српске границе, али са хрватске стране, да је из Тузле одмах стигао батаљон америчке војне полиције, да је цели терен блокиран и да је скинут слој од два метра земље на месту где је чудо пало, те је сва та земља пажљиво спакована и однета“, па како су и припадници Трећег дивизиона 250. ракетне бригаде тврдили да су срушили Б-2, питање је зашто, ако је све то тако, званични Београд то тада није хтео да објави?

Јер, ако је ПВО СР Југославије старом совјетском ракетом „СА-3 нева“, уз помоћ старих совјетских радара П-12 и П-15, „лампаша“, 1999. године оборила амерички „невидљиви“ стратешки бомбардер Б-2, вредан 2,5 милијарде долара, што је износ некадашњег целокупног годишњег прихода од туризма велике СФРЈ, онда је разумљиво питање америчких обавештајаца и ваздухопловаца нашим официрима у бази 250. ракетне ПВО бригаде у Јакову.

Ф-22 раптор - Sputnik Србија
Како Америка планира да се супротстави Русији

Не знам шта су наши официри одговорили америчким, али поуздано знам да су Американци управо такво питање у више наврата и у неколико посета постављали. Јер Трећи дивизион 250. ракетне бригаде оборио је 27. марта 1999. године и амерички ловац Ф-117, такође „стелт“ технологије, односно смањеног радарског одраза. Исти дивизион је оборио и амерички Ф-16 код Шапца и тешко оштетио још два „невидљива“ Ф-117, један је присилно слетео у Загреб, расклопљен и одвезен транспортним авионом, а други се принудно спустио у Сарајево.

Зато и није изненађујућа изјава америчког министра одбране, генерала Матиса, „да се Хрватска доказала као веран амерички савезник у рату“.Рекло би се да се и наша досовска власт после 5. октобра 2000. године доказала као веран амерички савезник.

Но, како власт не може баш све да предвиди, одмах после обарања америчког Ф-117 у атару села Буђановци појавили су се разни гости и пријатељи. Најагилнији су били Кинези, сакупљали су на земљи све што је остало од олупине авиона. Од делова крила, оплате, до задњег шрафа и шрафчића. Чак су од једног сељака купили део црева од маске за дисање са пилотске кациге. Сељак је то црево имао обешено на шупи, а Кинези су вршљали по двориштима села Буђановци.

Шта су од свега тога Кинези искористили тешко је проценити, али Кина сада развија два типа „невидљивих“ авиона: Ј-20 и Ј-31. Тешки ловац Ј-20 „ченгду“ по димензијама је највећи „невидљиви" ловац у свету, осам прототипова завршава испитивања, а серијска производња треба да почне 2020. године. Најновији кинески ловац „стелт“ технологије Ј-31 „шењанг“ по димензијама је мањи од ловца Ј-20, заправо је врло сличан најновијем америчком „невидљивом“ авиону Ф-35Ц, само што је амерички апарат једномоторац, а кинески Ј-31 двомоторац. За сада лете два прототипа Ј-31. За Кинезе је велики проблем и мотор за те авионе, јер ако радиш авион „пете генерације“, онда и његов мотор мора бити „пете генерације“. Онда и такав мотор мора бити намештен-скривен дубоко у унутрашњости авиона, да тако прикрива, колико је то могуће, радарски и инфрацрвени одраз. На том је плану руски ловац „пете генерације“ Су-57 тренутно најбољи авион „стелт“ технологије у свету…

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала