Шта НИС добија овом фазом модернизације Рафинерији нафте Панчево, односно изградњом постројења за дубоку прераду са технологијом одложеног коксовања, у данашњој „Енергији Спутњика“ Јелица Путниковић разговарала је са Владимиром Гагићем, директором Блока прераде у Нафтној индустрији Србије.
У Европи је последњих година затворен велики број рафинерија. Саговорника „Енергије Спутњика“ питамо да ли се ту ради о великој конкуренцији и регулативи ЕУ, која намеће трошкове које прекоморски конкуренти немају, и колико рафинеријско пословање у Европи угрожава допремање готових деривата из САД, Русије и Азије, а колико су криви све већа забринутост у западноевропским земљама за еколошке проблеме планете и протеривање аутомобила који троше дизел?
Стручњаци све чешће истичу да рафинерије не могу опстати на тржишту само као прерађивачи нафте. Неки стручњаци процењују да ће европске рафинерије морати да се преоријентишу на производњу чистих горива, биогорива и електричне енергије. И НИС мора пронаћи своје место у тој причи.
Из организације „Фјуелс Јуроп“ процењују да ће у 2040. години и даље бити потражње за течним горивима у секторима комерцијалног транспорта, авио и поморског саобраћаја и петрохемијском сектору, али да је могуће да ће веома оштро бити смањена потрошња бензина, што ће осетно утицати на конкурентност европских рафинерија претежно усмерених на производњу тог горива, а вероватно и на сам опстанак неких од њих.
Са саговорником „Енергије Спутњика“ разговарали смо и о томе шта НИС и „Гаспромњефт“ чине да унапреде свој рафинеријски бизнис и одупру се овим проблемима.