Ту цркву, истиче владика Иринеј, признају све православне цркве без изузетка и та црква нити жели нити је од било кога тражила аутокефалност — ни од Московске патријаршије.
У објашњењу достављеном медијима, владика Иринеј указује да напоредо са поменутом канонском Украјинском црквом у тој земљи постоје и три расколничке групације, а уз њих и, како наводи, агресивна унијатска заједница.
Разговори о аутокефалији воде се управо са овим расколничким црквама и, паралелно, са државним руководством Украјине, мимо канонске Цркве и противно њеној вољи, истиче владика.
Притом, наводи, у разговоре се „веома дрско уплићу унијати, стајући, као што се и подразумева, на страну расколника“.
Истиче да се ови поступци Цариграда објашњавају и оправдавају изјавама да они имају за циљ укидање раскола и успостављање јединства у народу Украјине.
Опширно објашњавајући хијерархију у православној цркви, владика истиче да Васељенски патријарх нема право да расправља, а камо ли да одлучује самостално и мимо Сабора о статусу Украјинске цркве.
Уз такође опширно објашњење о томе на који начин би било могуће признавање рашчињених и анатемисаних епископа, мислећи пре свега на Данишенка, којег назива „лажним патријархом кијевским“, владика Иринеј истиче да је притом Васељенска патријаршија разговарала са представницима расколничких цркава мимо знања Украјинске православне цркве.
Владика истиче и да је укидање раскола и поновно обједињавање православних хришћана у Украјини — унапред осуђено на неуспех, пошто се, како каже, расколи не побеђују полумерама.
Јер, уверен је епископ Иринеј, раскол ће и овако и онако остати, те је стога, каже, узалуд труд велике Христове цркве и изражава наду да она „ипак види замахнути мач већег раскола не само над Украјином него и над васколиком православном васељеном“.