С обзиром на те податке, Министарство здравља покренуло је кампању „Тежи равнотежи“, коју подржавају и компаније Удружења за прехрамбену индустрију Привредне коморе Србије (ПКС) и које следе препоруке Светске здравствене организације о ограничавању садржаја шећера, соли, засићених масти и трансмасних киселина у својим производима. Кампања се спроводи у циљу превенције гојазности код деце и одраслих.
Секретар Удружења ПКС Димитрије Ивановић указао је да су друштвено-одговорне компаније „Бамби“, „Kока-кола“, „Доктор Еткер“, „МАРБО продукт“, „Марс“ и „Нестле“, чланице Удружења за прехрамбену индустрију ПКС препознале значај те кампање и удружиле своје ресурсе и знање, са циљем да допринесу даљем системском решавању проблема гојазности и раду на превенцији тог изазова модерног друштва.
„Навођење нутритивних и здравствених изјава је прописано Законом, у Србији је тај пропис на снази од јула 2018. године. Неопходно је да нутритивне и здравствене изјаве на производима буду засноване на научним чињеницама и да представљају производ тачно и искрено“, указао је Ивановић на другој едукативној радионици за медије у оквиру кампање.
Руководилац радне групе за квалитет, декларисање и означавање хране у Министарству пољопривреде Бранислав Ракетић, представљајући новине које доноси Правилник о декларисању, означавању и рекламирању хране, истакао је да сви производи морају да имају нутритивну декларацију на којој су наведени подаци о нивоу шећера, соли, масти и осталих вредности које производ садржи.
Професорка Медицинског факултета у Београду Будимка Новаковић истакла је да у Србији 58 одсто одраслог становништва има прекомерну телесну масу, а 25 одсто је гојазно.
Додала је и да ће према епидемиолошким прогнозама 2020. године бити гојазно чак 44 одсто мушкараца и 31 одсто жена, пренео је Танјуг.
Закључак данашњег скупа био је да одговорност за балансирану исхрану обавезује како произвођаче, тако и потрошаче, а за решавање кључних изазова неопходна је уска сарадња владиних институција, јавних, здравствених и друштвених организација и индустрије, као и друштвених организација.