Како се наводи, нови канал ће бити дуг 7,2 хиљаде километара.
Нов пут ће ићи и копном и морем. Роба ће ићи из Индије у ирански град Бендер Абас на обали Персијског залива, затим у Бендер Ензелу на обали Каспијског мора одакле ће ићи морем у Астрахан, а затим железницом у Европу.
Коридор ће бити јефтинији и постаће алтернатива Суецком каналу: време и цена превоза ће бити смањени између 30 и 40 одсто. На пример, ако се упореди са Суецким каналом, роба из Мумбаја у Москву ће коридором „Север-југ“ стизати 20 дана брже.
План је да се годишње новим путем превози између 20 и 30 милиона тона робе.
Експерименталне испоруке новим путем биле су организоване 2014. године.
Раније је министар за трговину и индустрију Индије Суреш Прабху изјавио да се нада да ће тај коридор почети да се користи што пре.