„Индијска страна тренутно анализира материјале, а према резултатима ће се формирати кратка листа која ће укључивати компаније којима је дозвољено учешће на тендеру. Надамо се да ће Индија да направи прелиминарну селекцију већ почетком 2019. године“, саопштио је Тарасенко за руске медије.
Према писању војног аналитичког часописа „Џејнс дифенс викли“, индијско Министарство одбране захтева од учесника конкурса да од 110 ловаца 17 јединица буде испоручено у готовом облику, а преостале 93 борбене машине да буду произведене у Индији у складу са иницијативом „Мејд ин Индија“. Између осталог, међу авионима који ће се састављати на територији Индије, 82 јединице морају бити једноседи, а 10 двоседи.
Испорука првих ловаца требало би да почне три године након потписивања уговора. За неколико година, Министарство одбране Индије планира да производи авионе на сопственој територији, а ове испоруке ће бити обављене у року од седам година. Укупни трошкови програма за куповину 110 ловаца процењују се на између 15 и 18 милијарди долара.
Висок квалитет и повољна цена
МиГ тренутно преговара са потенцијалним купцима МиГ-35 из Казахстана, Мјанмара, Бангладеша, Перуа, Ирака, Египта. Међутим, Иља Тарасенко сматра да ће у будућности већина купаца МиГ-29 изразити жељу за новим ловцем МиГ-35, а реч је о 20-30 земаља.
Шеф руског Бироа за војно-политичку анализу Александар Михајлов изјавио је да би нови МиГ могао бити тражен на тржишту азијско-пацифичког региона, које укључује Индију, Кину, Малезију, Индонезију и Пакистан.
„Постоји и раст на афричком и јужноамеричком тржишту. У земљама азијско-пацифичког региона се осећа велики утицај САД, које отворено прете санкцијама у случају набавке руског оружја. Међутим, Русија нуди висок квалитет у складу са повољном ценом. Домаћи авио-производи су за 20 одсто јефтинији од страних пандана“, рекао је Михајлов.
МиГ-35 представљен је широј јавности на међународном салону авијације „МАКС 2017“ и на војно-техничком форуму „Армија 2017“. Борбена машина је разрађена на основу ловца МиГ-29М/М2, али се значајно разликује од претходника.
„Ово је нови систем, већ је близу пете генерације. Унапређена је технологија локатора и система за извиђање. Разрађено је ново оружје и оклоп авиона који га чини невидљивим за непријатеља“, објаснио је Тарасенко.
Шеф Уједињене авио-производне корпорације Јуриј Сљусар изјавио је да је МиГ-35 намењен извођењу борбених задатака у условима активних електронских противмера и ваздушне одбране велике густине. Због тога ловац има значајно смањену видљивост, повећана је даљина лета и број места за качење оружја.
Ловац МиГ-35 је извео први лет 24. новембра 2016. године, а испитивања би требало да буду завршена 2019. године. Како тврди Тарасенко, корпорација има капацитет да производи 36 машина годишње. Тренутно корпорација „МиГ“ испуњава захтев руског Министарства одбране за производњу шест јединица.
„Према државном програму наоружања, предвиђено је снабдевање авионима МиГ-35. Спремни смо да у потпуности заменимо цео парк МиГ-29 новим ловцима МиГ-35“, истакао је Тарасенко.
Иља Тарасенко је нагласио да се рестриктивне мере Запада неће одразити на судбину ловаца. Према његовим речима, „авион је у потпуности направљен од руских компоненти и материјала“.
Универзална машина
Основна предност МиГ-35 је његова радио-електронска опрема. Реч је о радиолокационој станици „Жук А“ са активном фазном антенском решетком. Њена снага је повећана скоро дупло, а тежина је смањена са 240 на 220 килограма. Овај радар је много осетљивији и способан је да ради на више фреквенција истовремено и у најтежим временским условима. Активне фазне решетке имају могућност да прате десетине мета, мапирају терен и штите се од радио-електронских сметњи од стране непријатеља. Захваљујући радару „Жук А“, опсег детекције мета ловца МиГ-35 увећао се на 200 километара. Ловац може да погоди мету на удаљености до 60 километара, ваздушне мете на удаљености до 130 километара, може да прати до 30 мета и пуца на осам до десет објеката. Нови МиГ-35 опремљен је модернизованим мотором РД-33МК.
„МиГ-35 је потпуно самостална машина која је у могућности да обавља читав низ борбених задатака: од праћења мета до њиховог уништавања свим врстама муниције којима Русија располаже. Авион се може користити на свим географским ширинама. Може да ради у температурним условима од —50 до +50 °С, као и у планинским просторима“, истакао је Михајлов.
Он је додао да се приближавају петој генерацији бораца.
„МиГ-35 је авион генерације 4++, али на његовој основи може бити израђена машина следеће генерације. Ово је моћан борбени авион, који поседује све најбоље што корпорација ’МиГ‘ може да пружи. Сигуран сам да ће МиГ-35 бити тражен како у Русији тако и у иностранству“, закључио је Михајлов.