Проблем је настао јер су америчке санкције против руских компанија „Аерокомпозит“ и „Технологија Ромашин“ довеле до прекида испорука материјала за „црно крило“ авиона МС-21, који су стизали из САД и Јапана. Међутим, у Русији уверавају да МС-21 неће страдати због америчких санкција и да Русија има све могућности да стране, увозне компоненте замени домаћим.
Москва наводи да се успоставља цео ланац производње композитних материјала у војној и цивилној сфери. Између осталог, већ неколико година се активно ради са „Росатомом“ и другим компанијама из те бранше.
Државна корпорација „Ростех“ је саопштила да је цео проблем пренадуван и уверава да Русија неће остати без композитних материјала. Према речима представника компаније, постоје страни произвођачи компоненти, али и домаћа производња.
Руска Уједињена авио-производна корпорација је санкције против својих ћерки-фирми окарактерисала као коришћење политике у конкурентској борби у сфери високих технологија. Корпорација верује да се лидери из авио-индустрије противе појављивању нових играча са новим производом.
Генерални директор компаније „Алијанса авијационих технологија Авинтел“ Виктор Прјадка, коментаришући вест да су санкције блокирале испоруку компоненти за крило руског авиона МС-21, каже за Спутњик да не искључује могућност да је та ситуација повезана са „прљавом игром“ потенцијалних конкурената.
„Ми знамо да је Јапан добављач многих компоненти за велики авион ’Боинг 777‘. У ствари, сама компанија ’Боинг‘ без Јапана не би била у стању да квалитетно произведе овај модел авиона. У конкретном случају, ово би могла да буде прљава игра ’Боинга‘, који је повезан са америчком владом. Да би блокирали програм авиона МС-21, не искључујем могућност да су могли да предузму такве кораке. Ако је то тако, онда је јасно да су они рачунали да ће конструкторима бити потребно време да направе нови пројекат конструкције авиона и да ће у међувремену, на неки начин, авион застарети, што ће смањити његову конкурентност на светском тржишту. Стога је могуће да под окриљем санкција америчка компанија игра такву игру“, сматра Прјадка.
Цела прашина се дигла након што је руски дневник „Комерсант“ објавио чланак о томе да су санкције блокирале испоруку компоненти за крило руског авиона МС-21.
Један број компоненти које се увозе и користе за крила тог авиона производе америчка компанија „Хексел“ и јапански „Торај индустриз“, пише лист. Један од саговорника листа наводи да су залихе довољне за још шест авиона и да се сада решава шта даље.
Једна варијанта је, како се наводи, да се узму кинеске компоненте, које су двапут дебље и теже, а друга је да се сачека да руска предузећа направе нешто слично, што може да одложи рокове бар до 2025. године.
Међутим, „Ростех“ истиче да су прве испоруке авиона планиране за 2020. годину и да тај рок остаје непромењен.
Русија је почела да производи нови путнички авион са намером да оживи производњу и употребу домаћих летелица и смањи ослањање на авионе произведене на Западу.
МС-21, руски „авион 21. века“, најављује обнову некад моћне цивилне авио-индустрије. Реч је о модерној летелици импресивних карактеристика. Припада класи ускотрупних авиона — оних са једним пролазом између седишта — кратког и средњег домета (до 6.400 километара) и има капацитет до 211 путника, у зависности од модела.
Експерти истичу да МС-21 има бројне адуте како технолошке, тако и комерцијалне. Прво, изгледа изузетно модерно, и споља и изнутра. Направљен је од лаганих композитних материјала чиме је унапређена комерцијална ефикасност. Има сасвим оригинална крила, изузетан ентеријер и „свемирску“ пилотску кабину.
Дакле, главна предност новог руског авиона у односу на западне конкуренте је економичност. Ојачано композитно крило значајно побољшава аеродинамику, што значи да ће оперативни трошкови лета бити за око 15 одсто мањи од оних које праве „Боинг“ и „Ербас“ исте класе.
Такође, помиње се и да ће цена руског авиона бити за 20 одсто нижа од конкурентских, америчких и европских, па је сасвим јасно зашто руски авион није по вољи Запада.