Упозорења о канцеру наметнута произвођачима алкохолних пића у Ирској могла би угрозити туристичку индустрију острва Емералд, упозоравају из све профитабилнијег сектора ирске привреде.
Поред тога, забрана рекламирања обиласка дестилерија регулисана одредбама Закона о јавном здрављу, усвојеног у октобру, а које се односе на алкохол, такође може представљати изазов произвођачима.
Посете дестилеријама су порасле за 13 процената у прошлој години — укупно 923.000 туриста посетило је 13 производних центара у земљи. „Прекоморски“ туристи чинили су 88 одсто посетилаца, од којих је 40 процената долазило из САД и Канаде.
„Асоцијација ирски виски“ саопштила је да је планирано отварање још осам дестилерија као туристичких дестинација до краја ове године, наглашавајући да је сектор на путу да достигне квоту од 1,9 милиона посетилаца годишње до 2025.
Невоље на видику?
Први човек „Асоцијација ирски виски“ Вилијем Левел поздравио је пораст броја „страних туриста и љубитеља вискија из Ирске“, који желе да сазнају „више прича о настанку вискија — где, како и ко га прави“ и желе да доживе „баштину и живописност наших дестилерија“.
Међутим, он је упозорио да нема места за задовољство запосленима у том сектору, уз напомену да би уз забрану оглашавања и увођења здравственог упозорења на етикетама, и други снажни ударци могли успорити раст тог сектора.
„Као што ирски виски остаје најбрже растућа категорија премијум алкохолних пића на свету, тако су и ирске дестилерије вискија међу најбрже растућим атракцијама ирског туризма. Ирске ’туре вискија‘ привлаче међународне туристе, стварају радна места и подржавају локалне економије, и урбане и руралне, широм земље. Недавно повећање стопе ПДВ-а на угоститељски сектор такође представља изазов — то ће значити скупљу храну и смештај за туристе, што врши притисак на већ релативно низак ниво броја туриста који су спремни да плате обилазак атракција попут дестилерија вискија“, рекао је он.
Левел је додао и да је „’брегзит‘ у распаду“ већ утицао на туризам Велике Британије и Северне Ирске и напоменуо да је „наметање упозорења на канцер“ довело до „међународне стигме без преседана“ на ирски виски, док се ни са сличним нису суочили кључни конкуренти — шкотски вискији и бурбони.