„Радимо на јачању наше платформе уочи избора 2019. године. Раније овог месеца у Нигерији смо почели привремено да забрањујемо изборне огласе плаћене ван земље пре избора, а покушавамо да спроведемо исту политику и у Украјини пред тамошње изборе. На изборима за Европски парламент, који су заказани за крај марта, покренућемо додатне алате у ЕУ како бисмо помогли у спречавању страног уплитања и како бисмо политичко и издавачко оглашавање на Фејсбуку учинили транспарентнијим“, наводи се у саопштењу компаније „Фејсбук“.
За куповину политичких реклама мораће да се прође кроз ауторизацију, а корисницима ће бити пружено више информација о политичким рекламама, истиче гигант међу друштвеним мрежама.
Инструменти контроле ће се користити и током општих избора у Индији и Израелу, који су предвиђени за пролеће 2019. године, а затим ће бити активирани и на глобалном нивоу.
„Фејсбук“ планира и да успостави два нова регионална оперативна центра фокусирана на интегритет избора, који ће се налазити у канцеларијама компаније у Даблину и Сингапуру, а све ради бољег одговора на изазове у вези са изборима.
Један сет нових инструмената укључује побољшање капацитета за откривање дезинформација и лажних вести. Они или уклањају садржај који директно крши стандарде заједнице, или смањују дистрибуцију вести и материјала за које се сматра да подривају „аутентичност платформе“.
Друштвена мрежа такође планира да корисницима пружи више података о информацијама које виде на почетној страници, као и да буде активнија у провери чињеница, тако што ће снижавати досег постова који су оцењени као лажни.
Након прошлогодишњег скандала у вези са „Кембриџ аналитиком“, у којем су лични подаци око 50 милиона корисника Фејсбука сакупљени без њихове дозволе како би се користили за циљано политичко оглашавање, та друштвена мрежа се обавезала да ће интензивирати напоре у заштити корисника од покушаја поткопавања демократије.