Према најавама самог власника те друштвене мреже Марка Цукерберга, у плану је да се на „Фејсбуку“ отвори нова секција, односно „таб“ под називом „квалитетне вести“, са циљем да публика има могућност да на једноставан начин добије приступ „провереном“ медијском садржају.
Међутим, у светлу све веће цензуре на друштвеним мрежама, многи аналитичари забринути су ко ће бити „тај“ који ће доносити одлуку какав садржај је погодан да упадне у секцију „квалитетне вести“, као и које су то медијске куће које су „поуздане“.
Стручњак за информационе технологије Здравко Јанковић мишљења је да је „Фејсбук“ предузео тај корак како би што боље позиционирао те медијске конгломерате, а све у циљу боље наплате њиховог садржаја.
То би могао да буде корак ка томе да, објашњава Јанковић, „Фејсбук“ придобије велике издаваче да пласирају свој садржај кроз њихов „еко“ систем истог тренутка када одређена вест изађе у етар, чиме би практично добио одређени вид ексклузивности.
Стога, објашњава он, не треба се толико плашити да ли ће „Фејсбук“ на тај начин забранити све друге изворе информација које буде сматрао „недовољно квалитетним“, већ да ли ће настојати да заузме додатан простор у нашем интернет искуству како би велике издаваче усмерио да пласирају информацију пре него што „Гугл“, највећи супарник „Фејсбука“, стигне да их индексира.
Дакле, ово можемо сматрати својеврсним развојем тог „рата“ између „Фејсбука“ и „Гугла“, будући да борба између та два интернет гиганта за наше време проведено на интернету константно траје — „Фејсбук“ има свој „еко“ систем и простор у оквиру којег се дешавају ствари, баш као и „Гугл“.
„Баш зато ту меру не треба гледати као на цензуру у класичном смислу, већ више као корак ка аутоматизацији процеса одабира садржаја“, тврди.
Јанковић указује и да цео свет већ одавно иде путем аутоматизације разноразних производних процеса, развоја вештачке интелигенције и машинског учења, исто тако је случај и у одабиру и филтрирању садржаја на интернету. Тренутно је у том послу у великој мери укључен људски фактор, али идеја јесте да тај посао полако пређе под окриље вештачке интелигенције, додаје.
Јанковић подсећа и да је „Фејсбук“ својевремено већ покушао да раздвоји садржај на више секција, што су наши грађани могли да примете пре пар година увођењем такозваног „експлор фида“ (тада популарна „ракета“), али да је та друштвена мрежа од тог концепта убрзо одустала.
Још тада су, резимира Јанковић, такве мере раздвајања показале да поприлично оштећују бројне ситније медије, који су пре тог раздвајања остваривали солидне приходе, али и на својеврстан начин утицали на степен демократизације друштва.
Саговорник Спутњика додаје да „Фејсбук“, упркос томе што је већ одавно изузетно вредна компанија, и даље тражи свој пут и истражује методе пословања како би била још профитабилнија.
„Мислим да је управо то суштина нових мера“, закључује Јанковић.